FIFA Street - odpowiadamy na wasze pytania

FIFA Street - odpowiadamy na wasze pytania15.03.2012 10:37
marcindmjqtx

Jutro oficjalna premiera FIFA Street i jutro też przeczytacie u nas jej recenzję. Na razie mam dla was odpowiedzi na sporo pytań dotyczących tej gry i na jedno czy dwa o mój zarost.

adwarkk: Czy tricki mają jeszcze jakieś zastosowanie poza wymijaniem przeciwnika i zdobywaniem punktów stylu które prawdopodobnie jest sens zbierać w trybie gry własnym zawodnikiem? Ewentualnie czy same te punkty mają jakieś znaczenie? Nie bardzo rozumiem, do czego jeszcze miałyby służyć - kiwki stosuje się przecież po to, by przeciwnika wykiwać. Punkty mają znaczenie w dwóch trybach. We Freestyle punkty z każdego triku trafiają do banku, a gdy strzelimy bramkę ten "przelewa" je na nasze konto. Mecze trwają tam do momentu aż jedna z drużyn zdobędzie wymaganą liczbę punktów (np. 5000 - każda sztuczka jest inaczej punktowana). Podobnie rzecz wygląda w trybie Panna Rules, w którym za skuteczne minięcie przeciwnika dostajemy dodatkowe punkty. 3 za puszczenie piłki między jego nogami, 2 za przerzucenie piłki nad nim, 1 za minięcie przy użyciu zwodu. Trafiając do bramki dopisujemy je do wyniku i przy okazji kasujemy wszystkie bonusy, które uzbierał przeciwnik.

mrdraiger: Może wreszcie odpowiecie na poważnie: lepsze od Fify 12? Nie

dobos: Maksymalnie w drużynie będzie można grać 5 czy 6 zawodnikami? Czy można tworzyć własnych zawodników z własnymi statystykami i własne drużyny? Maksymalnie sześcioma (5 + bramkarz), aczkolwiek można to sobie konfigurować. Tryb kariery wymaga stworzenia swojego zawodnika lub zaimportowania go z FIFA 12. Można też stworzyć pozostałych członków drużyny i potem ich rozwijać.

maras: Jak wygląda tryb kariery(czy w ógole on jest)? Klasyczne "od zera do bohatera". Tworzymy swojego koleżkę, wybieramy region, w którym chcemy rozpocząć karierę (Polski brak) i zaczynamy na podwórkowych boiskach. Po kilku meczach dostajemy zaproszenie do turnieju. Po zwycięstwie, zyskujemy dostęp do zawodów na terenie całego kraju i tak dalej. Więcej w recenzji.

przemowawa: prosto z mostu Czy warto zainwestować w tą gre te 189zł ? Prosto z mostu - embargo na recenzje schodzi jutro.

dasqez: Jak się ma sprawa z licencją (kluby, piłkarze, stroje, itp.)? Licencje rzecz jasna są, aczkolwiek ilość klubów i reprezentacji jest tu mocno ograniczona.

bshkf: Dlaczego na płycie jest napisane NEXT GEN?! To nie ja pisałem.

waldemarkiepski: Czy jest lepsza od Fify 13? Nie wiem, nie grałem.

lovetofuck: Po co nosisz tak gęsty zarost? Marzę o roli brata bliźniaka Zacha Galifianakisa

xxdeathforyouxx: Czy piłka jest jedna a bramki są dwie? Tak, chociaż piłka może być lekko sflaczała lub leciutka, a bramki w różnych rozmiarach. To nie żart.

kedzik: Czy będzie podobnie jak w fifce aktualizowana forma zawodników coś ala sezonu live? Nie.

laxman: 1 Czy jest różnica w prowadzeniu zawodników? W demie było tylko paru znakomitych dryblerów, czy w pelnej wersji faktycznie czuć, że minimalnie lepszy drybling jednego zawodnika daje przewage w grze? 2 Czy zawodnik ze słabszym dryblingiem nie jest zdolny do wykonywania najtrudniejszych trików, czy po prostu wykonuje je wolniej, mniej efektownie i efektywnie? 3 Czy jest coś na ksztąłt personality plus z dużych FIF? Czy np. Cristiano lepiej od innych robi zwód pojedynczy (rowerek)? Za bardzo to wszystko rozmieniasz na drobne. Tu nie masz tony statystyk opisujących każdego piłkarza, jak w innych grach z serii FIFA. Jasne, że jest różnica pomiędzy Messim, a Pique - ten drugi wolniej biega, wolniej zbiera się do trików, łatwiej traci piłkę, bo jest obrońcą. Ale jak porównasz Messiego do Ronaldo czy Robbena, to różnice się zacierają.

4. Czy taktyka ma jakikolwiek wplyw na grę? Czy ograniczenie do 3 taktyk to dobre rozwiązanie? Trzy ustawienia taktyczne wystarczają w zupełności, bo większość meczów i tak szybko zmienia się w taktyczną wolną amerykankę. Nie sposób tu przykładać do ustawienia większej wagi.

konsolomaniak: 1. Czy gra w obronie w finalnej wersji jest taka jak w demie? Tak. Możesz albo próbować wsadzić przeciwnikowi nogę "w szprychy", albo wolno truchtać ze sklejonymi nogami tak, by nie założył ci siatki. Bardzo łatwo może cię wtedy jednak obiec.

2. Czy ścieżka dzwiękowa daje rade? Poza jednym dubWUBWUBWUBstepem muzyka wypada bardzo na plus. Nie cichnie w trakcie meczu, więc czasem można się poczuć jak w reklamie pewnej firmy produkującej buty. Tej z Ericiem Cantoną i piłkarzami w klatce. Fajna sprawa.

3. Czy w multi jest fajne i znacznie wydłuża żywotność gry? O tym w recenzji. W skrócie - lokalny multiplayer dla 4 graczy bardzo daje radę. Zabawa w internecie wypada blado.

4. Jest reprezentacja Polski, Borussia Dortmund, Arsenal? Odpowiednio: nie, tak, tak.

5. Jakie staty mają nasi piłkarze? W Street statystyki są bardzo uproszczone. Zawodników opisuje atletyzm, gra w obronie, drybling, gra na bramce, podania, strzały i szybkość. Są jeszcze triki, ale akurat je wszyscy mają wymaksowane (tak, nawet bramkarze). To nie gra, w której można się przerzucać toną cyferek. Przykład:

grzejkob44 1.Czy spełnia wszystkie wymogi jakie były w Fifa Street 2? Przepraszam, nie rozumiem.

2. Można się poczuć w niej jak na osiedlowej piłce nożnej Jak najbardziej. To bardzo, ale to bardzo fajne.

ej: Czy jeśli nie cierpię piłki nożnej i zwykłej Fify, alepierwszy Steet na PS2 mi się podobał to to też będzie? Najlepiej ściągnij demo. Nie potrafię polecić gry, w której kopiemy piłkę komuś, kto piłki nożnej nie cierpi.

xsomx: Powiedzcie mi tylko czy bramkarze mają lepsze AI bo Ci z dema to jakaś porażka Nie, dalej dostarczają dużo śmiechu.

adibandzioch: Jak wyglądają możliwości kustomizacji każdego zawodnika ? Z tego co pamiętam to w pierwszych 2 częściach było tego naprawdę sporo. Ciuszki, okulary, buty - w trybie kariery wygrywa się tego całą masę. Przy czym żadnego kosmity tu nie stworzysz.

squashik: Czy małe bramki nie przeszkadzają w grze? Bo lubię sobie czasami huknąć z połówki ale skoro w normalnej fifie zdarzało się że piłka szła nad bramką to tu może być jeszcze gorzej. A może inaczej. Czy aby strzelić bramkę trzeba uderzać z bliska? Nie przeszkadzają. Siedmiometrówki na takich boiskach wymagałyby chyba dwóch bramkarzy. Generalnie sprawa wygląda tak, że gdy gramy na tych najmniejszych bramkach, to żaden z zawodników nie jest golkiperem. Nie można używać rąk, łatwo się zapomnieć i zadryblować ostatnim, zostawiając czystą drogę do strzału z połowy albo i dalszej odległości. W przypadku meczów z bramkarzami, dużo zależy od strzelca. Nie miałem większych problemów z bombami posyłanymi z czystych pozycji przez Stevena Gerrarda, za to Messiemu lepiej wychodzą szczurki po rogach z bliska. Generalnie tłok jest spory.

bunch Widziałem różne typu boisk na zwiastunach. Jak ich wygląd przekłada się na zasady w grze? Bo widzieliśmy małe bramki i duże bramki. Czy wtedy wciąż broni się rękami? Mam nadzieję, że powyższa odpowiedź się usatysfakcjonuje. Dodam jeszcze, że są trzy wielkości bramek.

tfor: Jak wypada na tle poprzednich odsłon serii? Bardziej naturalnie. Wyleciały wszystkie kosmiczne dodatki, zostało piękno ulicznej piłki, techniczne i zaskakująco dobrze sprawujące się sztuczki oraz futsal. I dobrze.

sw94 1. Jaką liczbę nowych zwodów dostaliśmy względem niedawno wypuszczonej wersji demonstracyjnej ? Na odblokowanie czeka ich tyle, ile było widocznych w próbce trybu kariery w demie - 37 sztuczek + 9 dodatkowych umiejętności.

2. Ile Fifa Street posiada lig, reprezentacji i zespołów typu "Adidas All-Stars" Wygląda to tak: Premier League w komplecie MLS brakuje Montrealu League 1 w komplecie Bundesliga w komplecie Serie A w komplecie Primera Division w komplecie 20 reprezentacji: Argentyna, Australia, Austria, Brazylia, Chile, Kolumbia, Wybrzeże Kości Słoniowej, Anglia, Francja, Niemcy, Włochy, Korea Płd., Meksyk, Holandia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Stany Zjednoczone, Urugwaj. 12 drużyn specjalnych z najlepszymi graczami poszczególnych kontynentów itp. + Adidas All-Stars za pre-order

3. Jak wygląda reszta trybów FIFY, dają taką sama frajdę jak 5-a-side ? Dają nawet większą. Więcej w recenzji.

4. Czy zawodnicy grający gorzej od najlepszych gwiazd takich jak Ronaldo,Messi,Nani mogą wykonywać wszystkie zwody, tak jak najlepsi, czy maja ograniczone możliwości bądź wykonują triki wolniej. 5. Czy gra w obronie polega tylko na podążaniu za zawodnikiem i wciśnięciu guzika w odpowiednim momencie, czy w każdym trybie obrona działa troszkę inaczej, np. możemy robić wślizgi itp. O obronie pisałem wyżej. Wciśnięcie przycisku, gdy blokujemy strzał czasem oznacza wykonanie wślizgu, ale zależy to od sytuacji na boisku. Jako takiego przycisku od wślizgu nie ma.

6. Jak wyglądają strzały podczas normalnego meczu halowego, przynoszą frajdę, czy lepiej efektownie okiwać bramkarza i strzelić do pustej ( zaznaczam, że mamy tam większe bramki niż w 5-a-side Strzały są nieco losowe. Nie ma tu opcji asysty, znanych z "dużych" gier, ale wbrew obawom trafić wcale nie jest łatwo. A gdy już trafimy w bramkę, najczęściej będzie tam bramkarz. Najskuteczniejsze są szczurki, najlepiej połączone z wcześniejszym położeniem bramkarza na ziemi. W porównaniu do FIFA 12, same strzały są mniej ciekawe.

7. Podczas normalnego meczu nadal skupiamy się na zwodach czy bardziej na taktyce, podaniach, wypuszczeniu na wolne pole, grą z bramkarzem i dobrych mocnych strzałach ? Zwody, zwody i czasem wypuszczenie kolegi w uliczkę. Taktyka siada z boku i ogląda.

8. FIFA Street czy FIFA 12 ? Która pochłonęła was bardziej ; ) FIFA 12

pablos_83 Czy w tak gorącym okresie warto wydać te przysłowiowe 2 stówy czy poczekać na solidną obniżkę. Wiem, że dostajecie gry za free, ale wczujcie się w sytuację młodego człowieka na umowie śmieciowej Najpierw ty wczuj się w recenzenta, który musi czekać do jutra z opublikowaniem recenzji.

sroq: Czy za płytą z grą kryje się twarz Alana z 'Kac Vegas'? Jeszcze nie, ale robię co mogę.

charlesz 1. Dlaczego nie jest zlokalizowana na język polski jak inne, "duże" FIFy ? 2. Kiedy według was gra stanieje na tyle, żeby można było ją kupić ? 1. To pytanie nie do mnie, ale zakładam, że komuś wyszło, że to się nie opłaci. 2. Pomidor

Maciej Kowalik

PS Tak, jak pisałem na początku - recenzji spodziewajcie się jutro.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.