FIFA 14 - pierwsze szczegóły zwiastują śladowe zmiany. Konkurencja zaciera ręce

FIFA 14 - pierwsze szczegóły zwiastują śladowe zmiany. Konkurencja zaciera ręce17.04.2013 14:47
marcindmjqtx

Środa miała być dniem, w którym EA odkryje karty i pokaże światu FIFA 14. Kolejna generacja konsol zbliża się wielkimi krokami i po cichu liczyliśmy na choćby przebłysk tego, jak wpłynie na serię, która wykazuje wyraźne zmęczenie materiału. Nic z tego.

Widzieliście już pewnie galerię, która straszy sylwetkami wyglądającymi bardzo podobnie, co rok i dwa lata temu. EA wciąż nie nauczyło się robić dobrych, ciekawych obrazków. Zamiast tego mamy ubrane w różne stroje manekiny na tle rozmazanej publiczności. Galeria i wszystkie pierwsze informacje dotyczą Fifa 14 na Xboksa 360, PS3 i PC,  EA twierdzi, że wersje na kolejne platformy zostaną zapowiedziane później.

Razem z nie robiącymi dobrego wrażenia obrazkami, autorzy podzielili się rozpiską kluczowych elementów tegorocznej odsłony. Chyba nikt nie spodziewał się rewolucji pod koniec żywota obecnych platform, ale lista i tak rozczarowuje.

W kolejnych recenzjach narzekam na nudę w trybie kariery. Formuła sprawdziła się kilka lat temu, ale przestała ewoluować i teraz szybko nuży. Tymczasem EA rozbuduje ten tryb o "globalną sieć skautów". Czy komuś właśnie tego brakowało do szczęścia? Fakt, że nowe opcje oceniania przydatności zawodników do naszej drużyny w ogóle znalazły się w spisie kluczowych elementów, mówi sporo o skali zmian w tegorocznej grze.

W zasadzie jedynym punktem na liście, który budzi jakieś nadzieje na ciekawszą rozgrywkę jest nowy system strzałów. Będziemy mieć kontrolę nad większą liczbą czynników wpływających na strzał, co powinno przełożyć się na większą satysfakcję z dobrego uderzenia. Oprócz tego EA powtarza coroczne obietnice mądrzejszej sztucznej inteligencji, rozbudowania opcji rozgrywania piłki, ulepszenia jej fizyki i ciekawszego dryblingu.

Na pierwszym pokazie dziennikarzom nie dano do rąk padów, więc wszystko, czym dysponujemy to wrażenia widzów z prezentacji gry, prowadzonej przez dwóch producentów. Z wywiadów wynika, że główny nacisk położono na rozgrywanie piłki w środku boiska. EA chce zmusić graczy do większej kreatywności przy rozgrywaniu poprzez znaczące poprawienie gry w obronie (tę obietnicę też słyszymy któryś raz z kolei). Jeśli obrońcy będą ze sobą lepiej współpracowali, gracz będzie musiał korzystać z nowinek w systemie, by dostać się pod bramkę, a tam przyłożyć się jeszcze do strzału. Nagrodą za to ma być większa frajda ze strzelanych bramek, której zdaniem samych autorów gry w serii Fifa brakuje.

materiały promocyjne

Taki wygląda plan. O tym czy wypali będziemy mogli rozmawiać, gdy sami pogramy. W każdym razie na konsolach obecnej generacji nie czeka na nas żadna rewolucja, a o Fifa 14 na next-genach autorzy jeszcze nie chcą nic mówić.

Mnie osobiście smuci fakt, że znów kompletnie nie wiem, dlaczego powinienem na kolejną część serii czekać. Podobnie było w przypadku "trzynastki", która przekonała mnie do siebie dopiero przy okazji pełnej wersji. Na demo kręciłem nosem. EA póki co nie dało mi żadnych powodów do entuzjazmu w związku z tegoroczną odsłoną. Ot, jak wyjdzie to wyjdzie - w coś trzeba grać, ale nie ma sensu udawanie, że seria nie stoi w miejscu.

Zresztą zeszłoroczny PES był sporym krokiem w dobrym kierunku, a Konami odgraża się, że to nie koniec. Adam Bhatti, odpowiedzialny w Konami za kontakt z Europejską społecznością PES, wieści o Fifa 14 skomentował najpierw krótkim "I TO WSZYSTKO?", by potem dodać:

Jesteśmy na różnych etapach. Jedna seria osiągnęła dużo i skupia się na szlifach, podczas gdy my wymyślamy grę na nowo[...]Musieliśmy sporo nadrobić, ale po dzisiejszym ogłoszeniu wiem, że będziemy prowadzić, co jest miłą niespodzianką[...] Przekonacie się wkrótce. To nie arogancja ani chwyt marketingowy. źródło: EA, Eurogamer, FIFA Soccer Blog

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.