FAQ: Kane & Lynch 2: Dog Days

FAQ: Kane & Lynch 2: Dog Days13.08.2010 13:20
marcindmjqtx

Już za kilka dni dwóch najbardziej popapranych bohaterów gier wideo ostatnich lat trafi na ulice Szanghaju. Sumujemy wszystkie najważniejsze wiadomości na temat tego wydarzenia i odpowiadamy, czy Kane i Lynch rzeczywiście przeżyją wkrótce swoje pieskie dni.

Tło fabularne W przeciwieństwie do pierwszej części, fabuła skupi się tym razem na postaci Lyncha. To on sprowadza swojego starego kumpla do największego miasta Chińskiej Republiki Ludowej. Życie tego podupadłego psychicznie skazańca nabrało w ostatnim czasie zupełnie nowego kolorytu. Ma on zamiar zerwać z przeszłością i zacząć od początku ze swoją nową kobietą. Jednak zanim uda się na zasłużoną emeryturę, musi na nią zarobić. Mafijny boss, Glazer, zleca mu opiekę nad jedną z transakcji bronią. Jest to, jakby się wydawało, idealne zadanie dla starego Lyncha. Raz, że niezbyt skomplikowane, dwa bardzo dobrze opłacane. Lynch bogatszy o doświadczenia z przeszłości wzywa do pomocy Kane'a, którego nie widział od pamiętnego incydentu w Wenezueli. Jak się łatwo domyśleć, to co miało stanowić rutynową misję szybko zamienia się w największe piekło w jakim obaj panowie mieli nieprzyjemność brać udział, a skutki takiego obrotu spraw odczuje niebawem cały Szanghaj. Model rozgrywki Kane & Lynch 2: Dog Days jest typowym przedstawicielem strzelanin TPP i skłamałbym pisząc, że wyrywa się znacząco ze schematów, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. W grze znajdzie się cały dorobek tego gatunku z ostatnich lat. Będziemy zatem brać udział w wymianach ognia zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na ulicach miasta, osłaniać się za barierami i wykorzystywać możliwości taktyczne terenu. Zaliczymy też bardziej szalone akcje, jak na przykład ostrzał z helikoptera. I to zarówno będąc na pokładzie, jak i uciekając przed pociskami. Intensywna strzelanina podlana gęstym sosem brutalności. Tak najłatwiej opisać Kane & Lynch 2 w jednym zdaniu.

Najważniejsze cechy 1. Usprawniony mechanizm rozgrywki - Pierwsza część Kane & Lynch nie była idealna. Jednak autorzy zamiast unieść się honorem, postanowili wsłuchać się w narzekania graczy i poprawić to i owo. Jedną z większych niedoróbek pierwowzoru był chaotyczny system osłon. Bohaterowie przylepiali się do ścian niczym muchy do lepu. Często nie w tym miejscu w jakim życzyliby sobie tego grający. Dlatego tym razem dla każdej akcji przypisany będzie odpowiedni przycisk. Drugą znaczącą wadą było nudne i schematyczne prowadzenie wymiany ognia, często na duże odległości. W drugiej części, jako że cała opowieść obraca się wokół postaci Lyncha, który najpierw strzela, a później pyta, akcja ma zyskać na intensywności. Zmienił się również system obrażeń. Sami autorzy nazywają go "Down but not Dead".  Po przyjęciu zbyt dużej ilości ołowiu, gracz ma 3 możliwości. Może zaczołgać się za osłonę i poczekać aż się zregeneruje, może zacząć prowadzić ostrzał leżąc plecami na ziemi lub natychmiastowo podnieść się z końcówką energii jaka mu pozostała.

2. Oryginalne ujęcie - Autorzy by zwiększyć realizm przedstawionych na ekranie wydarzeń sięgnęli po sprytny trik, przywodzący na myśl choćby serię Manhunt. Zapewne zdarzało się wam w przeszłości oglądać jakiś marnej jakości filmik na YouTube. Często nagrywany z komórki z trzęsącą się dłonią kamerzysty. W K&L 2 ma być podobnie. Z wszystkimi tego konsekwencjami. 3. Filmowa narracja - Inspiracja filmami to nie tylko wymienianie kolejnych tytułów, z których zaczerpnięto motywy. Nieustannie prowadzone dialogi, nieważne, czy podczas ładowania się gry, czy podczas samego środka strzelaniny mają sprawić, że gracz będzie mieć złudzenie ciągłości akcji.

4. Co-op - Obie części K&L są produkcjami nastawionymi stricte na kooperację między graczami. Nic dziwnego, że "dwójka" w tym elemencie zyskała odpowiednie szlify. Przede wszystkim obok split-screenu udostępniono w końcu możliwość gry przez Sieć. Również sama rozgrywka ma być bardziej zróżnicowana i pozwoli m.in. na taktyczne wykorzystywanie terenu. By sprawniej poradzić sobie z grupką przeciwników gracze będą mogli się rozdzielić, choćby po to by zaatakować z flanki bądź z różnych wysokości

Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360 Wersja językowa: Na PC polskie napisy, na konsolach wersja angielska Cena: PC - 119,99 zł, konsole - 219,99 zł Data premiery: 20 sierpnia

Wojciech Prokopowicz

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.