FAQ: Halo: Reach

FAQ: Halo: Reach07.09.2010 20:21
marcindmjqtx

14 września ponownie zatopimy się w kosmicznym uniwersum Halo. Fani serii już odliczają dni pozostałe do premiery międzygwiezdnej strzelaniny, nie pozostaje więc nic innego, jak podsumować informacje, którymi producenci karmili nas przez ostatnie miesiące.

Tło fabularne Nowe Halo bazować będzie na książce Erika Nylunda "The Fall of Reach". Oznacza to, że historia jest już zamknięta i nie czeka nas szczęśliwe zakończenie. Jest rok 2552, siły Covenant przypuszczają inwazję na ludzką kolonię Reach, która zupełnie przy okazji okazuje się być główną bazą wojskową sił UNSC. Zamieszkała przez niczego niespodziewających się ludzi planeta ugnie się finalnie pod nacierającymi siłami wroga.

Model rozgrywki W tym aspekcie Halo: Reach nie zmieni wiele, o czym przekonaliśmy się już, grając w wiosenną wersję beta. To wciąż strzelanka, w której będziemy patrzeć na świat zza kolorowej szybki zakutego w bojowy pancerz Spartanina. Nie spodziewajcie się jednak kalki rozwiązań znanych z poprzednich odsłon Halo. Bohaterowie będą słabsi niż Master Chief, podobnie jak w ODST przypomnimy sobie również o apteczkach. Wymusi to na pewno stosowanie innej niż dotychczas strategii prowadzenia rozgrywki. Mocno rozbudowany, a w zasadzie podkręcony silnik graficzny znany z Halo 3, zaserwuje bardziej dynamiczną, a przy tym mniej zatopioną w cukierkowych barwach rozgrywkę. Największym novum dla serii będą bez wątpienia kosmiczne walki pojazdów.

Najważniejsze cechy 1. Rozmach starć. Twórcy obiecują, że starcia w Halo: Reach będą zdecydowanie bardziej widowiskowe, niż te znane z poprzednich odsłon serii. Sześciu członków Noble Team naraz, czterdziestu wrogów czy dwadzieścia pojazdów jednocześnie, to wszystko ma zagwarantować potrzebny do opowiedzenia historii rozmach.

2. Fabuła i bohaterowie. Uniwersum Halo można lubić lub nie, ale trudno odmówić mu rozmachu i uroku. Książka "The Fall of Reach" to pozycja obowiązkowa dla każdego fana serii, a opowieść o upadku planety wciąga od pierwszych stron. Noble Team na pewno nie zastąpi nam Master Chiefa, ale grupa śmiałków już cieszy się wśród graczy właściwą popularnością i niewątpliwie każdy z nas znajdzie tu swojego ulubieńca.

3. Muzyka. Ścieżka dźwiękowa w grach z serii Halo od zawsze elektryzowała graczy i nic nie wskazuje na to, żeby w wypadku Reach miało być inaczej. Skąd ta pewność? Za oprawę audio ponownie odpowiedzialny będzie Martin O'Donnell. Zapowiada się więc kawał dobrej muzyki, w sam raz na jesienno-zimowe wieczory.

4. Ewolucja, nie rewolucja. Wiele osób chciało, by Reach na nowo zdefiniowało gatunek strzelanin z widokiem z oczu bohatera. Twórcy gry nie zrezygnowali jednak ze sprawdzonych rozwiązań i wiekowego, choć całkiem nieźle działającego silnika. Zamiast tworzyć wszystko od zera, udoskonalili znany wszystkim kod, ubierając Halo: Reach w nowe, lepiej pasujące do generacji HD, szaty. Zachowawczość może okazać się jednym z kluczy do sukcesu gry. Halo 3,5? Wszystko na to wskazuje.

Multiplayer Ten aspekt Halo: Reach zasługuje na oddzielny akapit, ponieważ podobnie jak w poprzednich częściach serii, stanowić będzie prawdopodobnie o wieloletnim sukcesie gry. Skąd takie przypuszczenia? Wersja beta, w którą posiadacze Halo 3: ODST mieli okazję zagrać wiosną, pokazała, że Bungie doskonale pamięta, jakie aspekty wieloosobowej zabawy pokochali posiadacze Xboksów 360. Znany z trzeciej części schemat sieciowych pojedynków doprawiono znaną z Modern Warfare 2 dynamiką, przez co zabawa jest szybsza i bardziej intensywna. Nowe bronie i pojazdy na pewno urozmaicą starcia, a podzielenie walczących na klasy stanowić będzie miły powiew świeżości. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się ponadto kupowanie dodatków do zbroi, dzięki czemu nie wszyscy obecni na mapie wojownicy wyglądać będą tak samo.

Majowa wersja beta wywołała całą masę skrajnych opinii, tłumy na serwerach udowodniły jednak, że zapowiada się "przegrana" jesień. Czy multi w Halo: Reach żyć będzie tak długo, jak to znane z Halo 3? Czas pokaże, ale nie brakuje na świecie graczy, dla których kampania w Reach jest tylko miłym, aczkolwiek niekoniecznie potrzebnym, dodatkiem.

Platformy: Xbox 360

Cena: 199.90 zł

Data premiery: 14 września 2010

Paweł Winiarski

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.