Evil Dead sprzedało pół mln kopii w kilka dni. Nadchodzi rewolucja w branży?

Evil Dead sprzedało pół mln kopii w kilka dni. Nadchodzi rewolucja w branży?25.05.2022 15:02
Evil Dead
Źródło zdjęć: © Evil Dead

Sama informacja o dobrej sprzedaży Evil Dead jest niezwykle ciekawa, ale to jeszcze nie koniec tematu. Pod tym wszystkim kryje się coś więcej.

Dobra sprzedaż gier potrafi być czymś z góry oczekiwanym i uwzględnionym w strategii związanej z danym produktem. Jednak czasem twórcy mogą być zaskoczeni faktem osiągnięcia oszałamiających wyników. Niezależnie od pierwotnych planów, wysokie liczby najczęściej przekładają się na ochocze wspieranie tytułu, a nawet kontynuację w postaci sequela o wyższym budżecie.

Już jakiś czas temu świat skierował swoją uwagę na wyniki sprzedażowe związane z grą Evil Dead. Dzieło Saber Interactive schodzi jak ciepłe bułeczki i w zaledwie kilka dni wkroczyło na poziom 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. To na pewno ciekawe z tego względu, że gra nie była przesadnie promowana, a oceny Metacritic są w porządku, ale nie spektakularne.

Pośrednio odniósł się do tego CEO Saber Interactive, Matthew Karch. Jak donosi serwis VG24/7, z ust prezesa padły następujące słowa:

Kolejną rzeczą której się nauczyliśmy jest fakt, że czasy kiedy ocena Metacritic miała wpływ na sprzedaż już dawno należą do przeszłości.

The other thing we've learned, is that the days of a Metacritic score determining how well a game sells are long gone.

Matthew Karch

To niezwykle ciekawe spostrzeżenie, które naprawdę może dać do myślenia. Wielu z nas wciąż jest zdania, że to właśnie tego typu oceny mają ostateczny wpływ na sprzedaż. Zupełnie inne spojrzenie na temat wygląda tak, że sukces gier napędzają media społecznościowe, popularni streamerzy, a także sama jakość tytułu. Matthew Karch zauważa, że istnieją np. gry z bardzo wysokimi ocenami, ale tak naprawdę ich twórcy odczuwają wstyd i najchętniej wycofaliby je ze sprzedaży.

Świat oceniania gier jest pełen różnych zawiłości. Coś może się minąć z gustem recenzentów, ale spodobać się ludziom. Innym razem symbioza występująca między dziennikarzami mającymi ocenić produkt a twórcami gier jest zbyt silna, żeby mogło dojść do otwartej krytyki nieudanego tytułu. Nie zapominajmy też o sytuacjach, gdy ludzie skrzykują się w celu masowego wystawiania złych ocen, tylko dlatego, że jakiś motyw z wątku fabularnego im się nie spodobał, albo zabrakło odpowiedniej wersji językowej.

Evil Dead opiera się na asymetrycznej rywalizacji sieciowej, a wszystko to zostało przyprawione znaną serią ze świata horroru. Twórcy szykują DLC, więc fani mają powody do zadowolenia.

Marcin Hołowacz, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.