Eurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon13.09.2001 17:16
marcindmjqtx

Eurofighter Typhoon ma szansę zagościć na dyskach twardych naszych Pecetów już w tym roku. Będzie on chyba gościem mile widzianym, ponieważ za jego produkcję odpowiada specjalista w dziedzinie symulacji komputerowych, firma Digital Image Design.

Eurofighter Typhoon

Krzysztof Kupczyk

Eurofighter Typhoon ma szansę zagościć na dyskach twardych naszych Pecetów już w tym roku. Będzie on chyba gościem mile widzianym, ponieważ za jego produkcję odpowiada specjalista w dziedzinie symulacji komputerowych, firma Digital Image Design.

To nie pierwsze podejście DID do tematu Eurofightera. W 1997 pojawił się bowiem Eurofighter 2000 szokujący grafiką, realizmem i... wymaganiami sprzętowymi. Była to gra wybitna, na długi czas ustanawiająca standardy w komputerowych symulacjach lotów. Czy Eurofighter Typhoon będzie w stanie dorównać poprzednikowi? Analizując zapowiedzi autorów można stwierdzić, że będzie grą z jednej strony przyjaźniejszą dla nowicjuszy, a z drugiej - równie realistyczną jak poprzednia wersja. Realistyczna to pojęcie względne: część danych technicznych prawdziwego Eurofightera jest przecież tajna.

Tło konfliktu

Jest rok 2015. Rosja dążąc do zrealizowania swoich strategicznych celów wojskowych przeprowadza inwazję na Islandię. Jako dowódca małej, uzbrojonej w najnowocześniejszy sprzęt jednostki powietrznej NATO będziesz musiał, w oczekiwaniu na posiłki, stawić czoła nadciągającym Rosjanom. Tak to się wszystko zaczyna. Później, jak nietrudno się domyślić, będziemy mieli do czynienia z eskalacją konfliktu w miarę postępów wojsk obu armii. Jeżeli ktoś grał w EF2000, wie, o co chodzi. Dla tych, którzy po raz pierwszy spotykają się z tematyką Eurofightera dodam jeszcze, iż eskalacja konfliktu oznacza wielość misji, takich jak: patrolowanie przestworzy, ataki napowietrzne, naziemne i nawodne, przeprowadzanie zwiadu itp.. Wszystko to będziemy musieli robić tuż przed nosem wroga wykorzystując możliwości naszego myśliwca. Nie oznacza to jednak, że EF Typhoon będzie grą zręcznościową z elementami symulacji. Najnowsze dziecko DID ma być pełnokrwistą symulacją lotniczą, bez niepotrzebnych uproszczeń.Będziemy sprawować kontrolę nad zespołem składającym się z sześciu pilotów. Każdy z nich będzie charakteryzowany przez kilka współczynników istotnych z punktu widzenia sprawności bojowej i przydatności w walce. Na podstawie analizy umiejętności i preferencji danego pilota zostaniemy zobowiązani do przydzielenia mu konkretnego zadania. W każdej chwili będziemy też mogli wcielić się w którąś z postaci i samemu pofrunąć w przestworza.

Realizm

W tworzeniu gry bierze udział jeden z pilotów oblatywaczy prawdziwego Eurofightera. Jego uwagi mają pomóc autorom w dopracowaniu modelu lotu, choć niektóre dane są tajne. Stopień uszkodzenia maszyny ma wpływać na jej zachowanie się w powietrzu, nie będzie już odbijać się jedynie na wyglądzie zewnętrznym modelu trójwymiarowego. Do dyspozycji dostaniemy najnowsze europejskie systemy uzbrojenia: zarówno powietrze-ziemia jak i powietrze-powietrze. Po raz pierwszy zobaczymy także nowy rodzaj systemu radarowego średniego zasięgu. Jeśli weźmiemy pod uwagę poprzednie produkcje symulacyjne spod znaku DID, możemy być spokojni o wysoki poziom realizmu. Za wiarygodny przebieg konfliktu odpowiadać będzie system generowania kampanii w czasie rzeczywistym. Niestety, wiele wskazuje na to, iż ten element gry nie będzie wyglądał tak, jakbyśmy tego wszyscy chcieli. Z niewiadomych powodów DID zrezygnowało z modułu WarGen, który rewelacyjnie spełniał swoje zadanie w poprzedniej części gry. Zamiast tego dostaniemy szereg generowanych automatycznie misji, które nie będą częścią większej całości. Podstawę ich tworzenia będzie stanowić prosty związek przyczynowo-skutkowy, a nie złożona analiza sytuacji na polu walki.

„Widzę Cię i słyszę...”

W dziedzinie grafiki DID jak zwykle starać się będzie o wyznaczenie nowych standardów. Zapewne wizualna uczta zostanie okupiona znacznymi wymaganiami sprzętowymi. Z pomocą ma nam przyjść możliwość dostosowania jakości obrazu do mocy obliczeniowych posiadanego komputera. Sądząc po screenach, będziemy mieli do czynienia ze znacznie poprawioną wersją silnika graficznego, użytego już grze F-22 Total Air War. W dziedzinie dźwięku raczej nie powinniśmy się spodziewać nowości. Stały, wysoki poziom nagrań i sampli to cecha wszystkich współczesnych gier i Eurofighter Typhoon nie będzie odbiegał w tym względzie od schematu.Gra sieciowa to nieodłączny element prawie każdej symulacji. Grać będziemy mogli zarówno w drużynach, jak i przeciwko sobie. Dodatkowo dostępnych będzie kilka dodatkowych wariantów zabawy: walka o zajęcie lotniska przeciwnika lub lot na czas z międzylądowaniami. Niestety nie wiadomo, czy kampanię także będzie można rozegrać wieloosobowo. Aktualnie nic na to nie wskazuje, jednak DID zastrzega, iż nie ujawnił jeszcze wszystkich informacji.

Podsumowanie

Znając dotychczasowy dorobek DID w dziedzinie symulacji jestem spokojny o przyszły wygląd Eurofighter Typhoon. Jednak z drugiej strony informacje o okrojonej, dynamicznej kampanii oraz trybie multiplayer, któremu daleko będzie np. do Falcona 4 mogą zaniepokoić niejednego fana symulacji. Jak zastrzegają autorzy, wiele się jeszcze może zmienić. Z tym większą niecierpliwością oczekuję finalnego produktu spod znaku Digital Image Design.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.