Electronic Arts Polska to 34% rodzimego rynku - prym wiedzie FIFA, Simsy i Need For Speed

Electronic Arts Polska to 34% rodzimego rynku - prym wiedzie FIFA, Simsy i Need For Speed05.10.2011 20:32
marcindmjqtx

Electronic Arts to ogromna firma i chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. A wielkie firmy to wielkie cyfry i wielkie pieniądze. Przyjrzyjmy się amerykańskiemu gigantowi. Globalne dane robią wrażenie.

  • Przychód EA to 3 miliardy dolarów, z czego 830 milionów pochodzi z dystrybucji cyfrowej,
  • Globalnie 5 gier od EA ma w swoim posiadaniu 25% światowego rynku - chodzi o serie Sims, Need For Speed, FIFA, Star Wars i grę Battlefield,
  • Trzy największe marki firmy to (niespodzianka!) - FIFA, Sims i Need for Speed,
  • Sims 3 zarobiło o 30% więcej niż nasz rodzimy Wiedźmin 2,
  • Zwierzaki do Sims 3 kupi 100 tysięcy osób,
  • EA Polska zagarnęła 34% rodzimego rynku, sprzedając w 2010 roku 1 700 000 gier,
  • Polska: w 3 dni sprzedano 40 tysięcy sztuk nowej FIFY, z czego 17 tysięcy na konsolę Playstation 3,
  • FIFA ma być pierwszą grą, która przekroczy 100 tysięcy sprzedanych na PS3 sztuk w Polsce,
  • FIFA to drugi rozrywkowy brand w Polsce w 2010 roku, zaraz po Shreku,
  • Need For Speed - w Polsce kupiono ponad milion sztuk gier z tej serii,
  • W grudniu 2010 roku Hot Pursuit było drugą marka kupowaną na Gwiazdkę,
  • Na premierę nowej gry z uniwersum Star Wars przeznaczono tylko 15 tysięcy egzemplarzy, z czego praktycznie wszystko sprzeda się w preorderach. Kupiono już 5 tysięcy sztuk,
  • Poprzednią grę z serii Battlefield kupiło 140 tysięcy naszych rodaków.
  • Do końca roku sprzeda się w Polsce jeszcze 2 miliony gier - 700 tysięcy z nich ma należeć do EA.

A skoro o EA mowa, to zapewne zainteresuje Was fakt, jaka nagrodę otrzymał najlepszy polski gracz w demo nowego Need for Speed. Jazda testowa Porsche 911, prawdziwym.

Piotr Gnyp i Paweł Winiarski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.