EA wycofuje się z reklamy na cały ekran w UFC 4. Ta jedna oburzyła, ale reszta przeszła niezauważona

EA wycofuje się z reklamy na cały ekran w UFC 4. Ta jedna oburzyła, ale reszta przeszła niezauważona08.09.2020 10:30

Płacisz pełną cenę, a oglądasz reklamy jak w darmowej grze na telefon - taki obrazek spotkał grających w UFC 4. Spot oburzył nie tylko sympatyków serii, ale tego właśnie należało się spodziewać. Produkcje sportowe szły w tym kierunku.

Czegoś takiego jeszcze jednak nie widzieliśmy. Po gongu kończącym rundę na ekranie pojawiło się wielkie logo serialu. Niby na chwilę, ale niesmak pozostał. Nagranie wrzucono na serwis Reddit.

Przyznam szczerze, że ani trochę mnie to nie zdziwiło. Właśnie tak wyglądają sporty walki w telewizji. Wpycha się reklamy gdzie się da. Walczący mają narysowane logo firm nawet na swoim ciele. Pół żartem, ale pół serio można stwierdzić, że EA po prostu chciało jak najwierniej odwzorować telewizyjną transmisję. Powinniśmy się cieszyć, że oglądamy opatrywanych zawodników - są stacje, które w tym czasie puszczają reklamy.

Graczom się to jednak nie spodobało, a po głosach oburzenia w sieci feralna reklama z gry wyleciała.

Spójrzcie jednak jakie to dziwne. Na nagraniu zamieszczonym na Reddicie reklam jest całe mnóstwo. Otaczają cały oktagon. Wypełniona jest nimi mata, nazwy znajdziemy też na strojach zawodników. Oto reklamy, które nikomu już nie przeszkadzały:

Od razu do głowy przychodzi pytanie: dlaczego raptem sekundowy ekran jest gorszy od oglądania nazwy serialu przez całą walkę? Tak, tak - logo produkcji znajduje się przecież na środku oktagonu! Ale to już grających nie dziwi.

Zwracałem na to niedawno uwagę w tekście poświęconym reklamom w grach sportowych. Udało się je przemycić w trosce o realizm - dzięki temu bolidy, stadiony czy hale wyglądały tak, jak w telewizyjnej relacji. A że sport jest pełen reklam, to tak samo muszą wyglądać gry.

Wiemy, gdzie postawiono granicę - wyskakująca reklama to już za dużo. EA przesadziło, społeczność została uspokojona, ale dalej nazwy firm będą pojawiać się na wirtualnych napojach, spodenkach czy przy zegarze odmierzającym czas do końca rundy lub meczu. W przypadku UFC 4 może i udało się wygrać bitwę, ale wojna dawno została przegrana.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.