EA też cieszy się z faktu, że Red Dead Redemption 2 nie rzuci cienia na jej plany

EA też cieszy się z faktu, że Red Dead Redemption 2 nie rzuci cienia na jej plany31.07.2017 10:32
Maciej Kowalik

Ale co się odwlecze...

Przełożenie daty powrotu hitowego westernu absolutnie nie mogło nikogo zaskoczyć. Rockstar po prostu tak już ma, że dość wcześnie zaprasza graczy i media do swojego pociągu hype'u, a potem robi co chce, gdy wszyscy jedzą mu z ręki.

Co ciekawe, ani analitycy, ani nawet Strauss Zelnick - prezes Take-Two Interactive - nie spodziewają się, by Red Dead Redemption 2 miało w wynikach sprzedaży start do GTA V. Po części pewnie wynika to z historii obu serii (z których tylko jedna zasługuje już na to miano). GamesIndustry podaje, że od swojej premiery w 2010 roku RDR znalazł około 15 milionów nabywców. Starsze o dwa lata GTA IV pobiło go o 10 milionów. GTA V? Tu już nie ma co porównywać. Megahit wspiął się już na pułap 80 milionów i nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.

To słowa Zelnicka z rozmowy z GamesIndustry, w której podchodzi do tematu realistycznie, bez pompowania balonika. Ale nawet gdy prezes Take-Two tonuje nastroje, inni giganci branży wzdychają z ulgą. Bo nawet jeśli RDR 2 nie ma szans na rywalizację na sprzedaż z GTA V, to uwagę graczy i ich portfeli na pewno zawłaszczy. Tyle, że jeszcze nie teraz.

Star Wars Battlefront II: Official Gameplay Trailer

To słowa Blake'a Jorgensena z EA, który przyznaje, że giganci pokroju GTA V są dobrzy dla branży, bo sprzedają mnóstwo konsol, poszerzając rynek. Ale cóż - cieszy się, że końcówkę roku można "rozegrać" tradycyjnie. Pakietem gier sportowych, strzelaniną (Battlefront 2) i powrotem znakomicie znanej marki - Need for Speed: Payback.

Wcześniej radością tryskał Alain Martinez, odpowiadający za finanse w Ubisofcie.

Francuzi mają też jednak problem. Martinez cieszy się, że Assassin's Creed nie będzie walczyć z RDR, ale chyba zapomina, że Rockstar przełożył premierę na wiosnę. Kalendarzowa rozpocznie się 20 marca. Lepiej więc, by Far Cry 5 nie obsunął się z lutego.

Gamescom za pasem. Padnie na nim pewnie kilka dat, ale koniec roku chyba nie ma już wielu niewiadomych po tym, gdy swoją szansę wyczuł Warner przenosząc Cień Wojny z sierpniowych upałów na październik.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.