Dziś startuje Wargaming Fest 2017. Co przygotowali dla nas twórcy World of Tanks?

Dziś startuje Wargaming Fest 2017. Co przygotowali dla nas twórcy World of Tanks?23.12.2017 14:01
Bartosz Stodolny

Dużo nowości i wielkie zmiany we flagowym tytule studia.

W Moskwie rusza właśnie kolejna edycja imprezy WG Fest, na której Wargaming spotyka się nie tylko z prasą, ale też fanami, by przekazać najświeższe informacje o swoich grach i zdradzić nieco planów na przyszłość. A tych jest sporo, są bardzo ambitne i dotyczą niemal każdej gry w portfolio studia.

World of Warplanes 2.0. Get airborne again

Zacznijmy zatem od World of Warplanes, które w październiku doczekało się gruntownej przeróbki i zostało okraszone numerem 2.0. Już niebawem wystartuje noworoczny event, w którym będzie można wygrać trochę cyfrowego dobra, ale to nie wszystko. W dalszej części 2018 roku amerykańskie i rosyjskie drzewka technologiczne zostaną rozbudowane o więcej bombowców. Rozszerzone zostaną też możliwości ulepszania maszyn, a gra doczeka się dwóch nowych trybów - eskorty bombowców i inwazji.

Pora zejść z tych chmur na ziemię, ale tylko na chwilę. World of Tanks: Blitz, czyli prostszy, szybszy i działający też na platformach mobilnych spin-off World of Tanks, został pobrany już ponad 90 milionów razy od momentu udostępnienia gry. Jeszcze w tym roku tytuł zostanie wydany w Chinach, a skoro tak, to i chińskie drzewko technologiczne się pojawi, choć to już plany na 2018 rok. Wargaming zapowiada też jeszcze większe zaangażowanie w esport z Blitzem, ale tak, jak sama gra jest nastawiona na nieco bardziej casualowego gracza, tak jej esportowe wydanie będzie dla tych, którzy nie chcą albo nie mają czasu wgryzać się w to wszystko. Innymi słowy - pojawią się szybkie turnieje bez przerw między rundami i z możliwością zmiany drużyny w trakcie turnieju.

Polatali, pojeździli, to może by popływali, co? Otwórzmy zatem włazy, wyjdźmy z ciasnych, dusznych czołgów i nawdychajmy się jodu czy co tam nad morzem mają. Ale nie na pokładzie wielkiego, pecetowego okrętu, tylko na nieco mniejszej maszynie. World of Warships: Blitz pojawi się na iOS i Androidzie już 18 stycznia 2018 roku i podobnie jak w przypadku czołgów, zaoferuje rozgrywkę nieco inną od swojego dużego kuzyna. Drużyny będą liczyły po 7 graczy, którzy wybiorą swoje maszyny spośród 90 dostępnych na start okrętów. Rozgrywka będzie szybsza i mniej skomplikowana - zadawanie obrażeń członkom własnej drużynie zostanie wyłączone, a okręty będą stopniowo regenerowały uszkodzenia. Gra będzie też wspierała cross play między obiema platformami mobilnymi, a dla tych, którym znudzi się PvP, przygotowano misje PvE.

Zmiany, nowości, plany. Sporo tego, ale największe zostawiłem na koniec. Otóż World of Tanks, od którego wszystko się zaczęło, już w marcu doczeka się wersji 1.0, a z nią masy usprawnień. Najważniejszą nowością jest przejście tytułu na zupełnie nowy silnik. CORE został napisany od zera przez Wargaming i zapewni dużo bardziej realistyczne odwzorowanie terenu, lepszą wodę i efekty jej towarzyszące, oświetlenie oparte o tak zwaną globalną iluminację, czyli symulację w zależności od powierzchni, na którą pada światło. Do tego silnik obsłuży technologię Havok, zatem doczekamy się dużo lepszego modelu zniszczeń obiektów.

World of Tanks 1.0 - March 2018: Gameplay Trailer

Obraz bez dźwięku to jak diesel w czołgu bez czarnej chmury spalin, zatem wraz z nowym silnikiem do gry dołączy nowa muzyka. Każda mapa dostanie swój motyw przewodni, który będzie zmieniał się dynamicznie w zależności od tego, jak radzi sobie nasza drużyna. Ach, same mapy oczywiście też zostaną przerobione tak, by jak najlepiej wykorzystać możliwości płynące z nowego silnika.

Są też plany na dalszą przyszłość. Startuje nowy sezon bitew rankingowych, tryby zabawowe typu Halloween czy piłkarski wrócą do gry, a wraz z aktualizacją 9.22 radzieckie czołgi doczekają się rebalansu. Pojawi się też nowa możliwość ozdabiania czołgów obiektami 3D.

No dobra, wszystko pięknie. Przerobione mapy, lepsze zniszczenia, modele, oświetlenie i adaptacyjna muzyka. Brzmi naprawdę dobrze, ale z wielką mocą przychodzą wielkie spadki FPS-ów. Wargaming zapewnia, że poświęcił dużo czasu na optymalizację i studio jest przekonane, że posiadacze słabszych maszyn nie będą pokrzywdzeni. Firma jest tego tak pewna, że już dziś udostępnia opcję sprawdzenia, jak nasze komputery poradzą sobie ze zmianami. Pod tym adresem pobierzecie wersję demo umożliwiającą odtworzenie powtórek bitew nagranych na nowym silniku.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.