Dobroczynność 2.0 - zbuduj klinikę swoimi klikami

Dobroczynność 2.0 - zbuduj klinikę swoimi klikami23.02.2011 20:07
marcindmjqtx

Macie konto na Facebooku? Spędzacie tam coraz więcej czasu? Co stałoby się, gdyby naszą "bezwartościową aktywność" przekuć w coś bardziej sensownego?

Poznajcie CliniCity, polską grę w dobroczynność 2.0. Jej użytkownicy mogą pomóc w budowie nowej siedziby Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu.

Budujemy wirtualną klinikę Założenia gry są proste i oparte o sprawdzony scenariusz budowania miasta i zagospodarowywania okolicy, znany chociażby z gry Farmville. Każda czynność jaką wykonujemy w grze (np. postawienie płotka, dokarmianie ptaków, zbudowanie sklepu) sponsorowana jest przez określonego partnera. Dlaczego firmy miałyby to robić?

Bo to dobra reklama. Decydując się na przystrzyżenie żywopłotu dowiadujemy się (widząc odpowiedni logotyp), jaki sponsor zapłaci za naszą akcję, a po jej ukończeniu (czyli po minimum godzinie) przekonamy się, jaka kwota zasili konto Fundacji "Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową". Trudno o lepszy kontekst dla swojej marki, a i cel słuszny.

Obecnie gra CliniCity zdobyła ponad 15 sponsorów. Jak powiedział nam Paweł Jarco, pomysłodawca aplikacji:

Lista sponsorów jest otwarta i do momentu uzbierania potrzebnej kwoty nie zostanie zamknięta. (...) Sponsorem gry może zostać każda firma, której produkty nie szkodzą zdrowiu. Docelowo chcemy, by sponsorzy byli bardziej związani z przypisanymi czynnościami. Aplikację polubiło już 10 tysięcy użytkowników.

Dobroczynność w Sieci Inicjatyw charytatywnych odbywających się w Internecie jest dużo. Wystarczy wspomnieć o Pajacyku, prostej stronie, która nie wymaga od nas zaangażowania i poświęcania czasu.

Zbieranie pieniędzy w szczytnych celach umożliwia społecznościowy serwis SięPomaga.pl. Jego użytkownikom udało się zgromadzić około 500 tysięcy złotych.

Wcześniej w tym roku szeroko na Facebooku propagowana była akcja "Nakarm psa z Szerlokiem". Akcja jest już zakończona, a polegała ona na zbiórce pieniędzy i środków na karmę dla psów znajdujących się w schroniskach dla zwierząt. W ramach akcji Szerloka nakarmiono 120 psów a 17 zostało adoptowanych.

Cel CliniCity, czyli budowa nowej siedziby Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu jest bardziej ambitny. Koszt projektu ocenia się na 60 milionów złotych. To naprawdę dużo. Uda się?

DobroVille Serwisy społecznościowe ułatwiają szafowanie pięknymi deklaracjami, ale rzadko przyczyniają się do rzeczywistej poprawy sytuacji osób potrzebujących. Długa jest droga od kliknięcia w "Lubię to" na Facebooku do wyjścia z domu i zaangażowania się w mniej wirtualną działalność.

Twórcy CliniCity wiedząc o tym postanowili wykorzystać nasze upodobania do prostej rozrywki łącząc je z potrzebami reklamodawców. Klik, klik, kolejne drzewko, kolejny domek, kolejne setki godzin spędzonych przy monitorze. A na nim wyświetlane są reklamy sponsorów akcji. To oni pomogą w budowie kliniki, gdyby nam nie chciało się wysłać dobroczynnego SMS-a lub przelać na konto fundacji drobnej kwoty.

Do akcji dobroczynnej zaprzęgnięto także mechanizm grywalizacji, czyli miksu ludzkiej skłonności do rywalizacji z nieco bardziej szczytnymi celami, jakimi może być np. ograniczenie emisji spalin czy właśnie pomoc w finansowaniu budowy szpitala. Sprawdźcie czy Wasi znajomi nie pomogli bardziej. Zaproście innych znajomych, którzy jeszcze nie grają. Pokażcie się z jak najlepszej strony. Co z tego, że to tylko internet.

Czy uda uzbierać się wystarczająco dużą kwotę pieniędzy? Zapewne nie.

Liczymy na uzbieranie miliona złotych do końca tego roku. Kolejni reklamodawcy zaczęli pojawiać się już po pokazaniu działającej wersji gry. To ciągle dość nietypowy sposób na marketing w sieci. -mówi Paweł Jarco.

Sukcesem CliniCity jest już jednak samo pokazanie, że w dobroczynność 2.0 jest możliwa. I bardzo prosta. Klik, klik.

Radek Zaleski, Joanna Sosnowska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.