Dead Rising 3 - 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 720p. A inne tytuły na Xboksa One?

Dead Rising 3 - 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 720p. A inne tytuły na Xboksa One?07.11.2013 13:36
marcindmjqtx

Twórcy gier mówią, że mniej chodzi o specyfikację, a bardziej o to, co zdołasz z nią zrobić. Co więc zdołali zdziałać w tytułach startowych na Xboksa One?

Redaktor Eurogamera miał okazję porozmawiać o twórcami  kilku tytułów na Xboksa One - dowiedział się, w jakiej jakości przyjdzie je nam zobaczyć i co deweloperzy sądzą o możliwościach tej konsoli.

Dead Rising 3 - zadziała w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 720p. Josh Bridge z Capcom Vancouver chwali się, że od pokazania dema na E3 poświęcili mnóstwo czasu na optymalizację i udało im się osiągnąć stałe 30 klatek - co jak dla gry z otwartym światem uważa za świetny wynik.  A w DR3 świat ma być tak wielki, że 1 i 2 zmieszczą się w nim kilka razy. I to bez ekranów ładowania.

Nie wysoka rozdzielczość była celem, a mnóstwo obiektów i detali na ekranie. Zaznacza też, że poza zwiększeniem taktowania procesora o 9,375%  sama konsola nie zmieniła się za bardzo. Za to poprawiono sterowniki, a co za tym idzie same gry.  Cieszy się, że nie musieli tworzyć tytułu na wiele platform, bo to wielkie wyzwanie i dzięki temu, że na Xboksie tworzy się równie łatwo, co na PC, udało im się zastosować kilka sztuczek, które sprawiły, że gra wygląda lepiej.

Forza Motorsport 5 - zadziała w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p Dan Greenawalt z Turn 10 wspomina, że rozdzielczość 1080p to nie coś, co „wyjdzie” - to przedsięwzięcie, które planuje się od początku. A 60 klatek jest jeszcze trudniejsze. Nie byłoby to możliwe bez silnika przeznaczonego specjalnie dla tej konsoli i wykorzystującego DirectX 11.

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome - 30 klatek na sekundę, w rozdzielczości 900p. P J Esteves z Crytek tak komentuje rozczarowanie niektórych graczy rozdzielczością: mogliby uruchomić grę w wyższej, ale przede wszystkim liczy się dla nich strona artystyczna oraz jakość pracy. Każda platforma ma swoje ustępstwa, a  Crytek stwierdził, że różnica między 900p a 1080p jest nieskończenie mała, praktycznie niezauważalna. Za to niewielkie ustępstwo, na ekranie może pojawić się o 10 więcej postaci sterowanych przez SI. Jego zdaniem technologia ma służyć sztuce, nie odwrotnie. I jego zdaniem, gdyby uruchomić Ryse na PC wysokiej klasy, to nadal byłoby widać, że obie wersje wyglądają bardzo dobrze - bo liczy się strona artystyczna. I zaznacza, że to tylko pierwsza gra - przy każdej następnej porwą się na więcej, snując wizje o 10 tysiąca postaci sterowanych przez SI przy wsparciu chmury. Technicznie to możliwe.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.