Czyżby w Oculusie robiło się nieciekawie?

Czyżby w Oculusie robiło się nieciekawie?09.02.2017 12:33
Adam Piechota

Palmer już nie jest taki Luckey.

Co tam w świecie wirtualnej rzeczywistości? Różowe plany na przyszłość? Być może nie w Oculusie. Firma potwierdziła dziś, że zamyka około dwustu (do pięciuset, takie widełki) stoisk pokazowych z Riftem, które rozłożone były w sieci sklepów Best Buy na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Oficjalnie - ze względu na sezonowe zmiany w samych lokalach i chęć zwiększenia znaczenia sklepów z większych obszarów, bez negatywnego wpływu na współpracę z Oculusem. Jednak według informacji Business Insidera pracownicy sklepów skarżyli się na brak zainteresowania stoiskami z wirtualną rzeczywistością. Przestały zwracać uwagę klientów.

Oculus Rift Commercial - AUDVID BROS.

Przypominam, że Oculus przegrał proces z ZeniMaksem, w wyniku którego musi wypłacić pół miliarda dolarów odszkodowania. Afera ciągnęła się miesiącami i pisaliśmy o niej wiele razy, ale najlepiej kontekstową lekturę ograniczyć do tekstu Bartka, gdzie wszystko zostało zgrabnie podsumowane. Wyciągając jednak interesującą nas kwestię - ZeniMax rozpoczął walkę w sądzie, ponieważ miał dowody, iż produkty Oculusa zostały stworzone w oparciu o ich technologię. Ale, jak czytamy na Polygonie, być może nie ustanie po jednej wygranej sprawie. Mogą bowiem rozpocząć starania o to, by Rift został całkowicie wycofany ze sprzedaży.

Czy pięćset milionów to mała sumka dla kogoś, kto pracuje dla giganta pokroju Facebooka? Nie. To nie jest mała sumka dla nikogo, umówmy się. Zwłaszcza dla producenta, która cały czas czuje wrogi oddech na karku i... próbuje dogonić konkurencję. Bo chociaż często technologię VR kojarzy się z Riftem właśnie, jest to najsłabiej radzący sobie na rynku zestaw ze wszystkich. Według danych MCV w 2016 roku świat nabył 750 tysięcy PlayStation VR, 420 tysięcy HTC Vive i zaledwie 250 tysięcy gogli Oculusa. Oraz ponad cztery milliony Samusungów Gear VR, których tutaj lepiej nie uwzględniać. Jak długo Facebook ma zamiar pompować gotówkę w ekipę Palmera? Czy zwijanie stoisk z Best Buyów to pierwszy sygnał nadchodzącego kryzysu?

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.