Crytek rezygnuje z wydawania gier w pudełkach

Crytek rezygnuje z wydawania gier w pudełkach08.06.2012 10:17
marcindmjqtx

Szef firmy, Cevat Yerli, wyjaśnił, że interesuje ich robienie gier dostępnych w modelu free2play, ale o najwyższej jakości.

Yerli jest niezadowolony z tego, jak zmienił się rynek gier pudełkowych - przeszkadza mu zalew dodatków i płatnych usług mających na celu wyłącznie wydojenie klientów.

Dlatego Crytek chce porzucić dystrybucję w pudełkach na rzecz modelu free2play. Stanie się tak po ukończeniu gier, nad którymi pracuje obecnie - Crysis 3 dla EA Partners, Homefront 2 dla THQ i gry na Kinecta - Ryse - dla Microsoftu. Pierwszą próbą wejścia na rynek free2play jest darmowy FPS - Warface, którego testy już trwają. Nowe gry będą wspierane przez GFACE - platformę do społecznościowego grania.

Tworzymy gry na konsole, jednak od jakiegoś czasu zdajemy sobie sprawę, że przyszłość leży w grach sieciowych i free2play. Jednak nie jest bezkrytyczny wobec tego modelu - zdaje sobie sprawę, że free2play jest przez wielu postrzegane jako darmowe, prymitywne gierki. Podkreśla przywiązanie Cryteka do jakości:

Oznacza to, że nasza przyszłość, czyli wszystkie gry, które stworzymy, a także nowe platformy i technologie są projektowane z myślą o free2play i graniu w sieci, ale z zachowaniem najwyższej jakości. Widać to wyraźnie w Warface - chcemy zapewnić najwyższą jakość, jak w grach konsolowych. (...) Zakładamy budżety na poziomie od 10 do 30 milionów dolarów, nie idziemy tu na kompromisy. Ale cena dla klienta to nadal 0 dolarów. Warface jest przez twórców określane jako AAA4Free i graficznie nie odstaje od innych produkcji Cryteka. Yerli podsumowuje, że na takiej zmianie skorzystają klienci:

Wydaje mi się, że ten nowy rodzaj gier zmieni ich rynek i będzie najbardziej przyjaznym użytkownikowi modelem biznesowym. Szef Cryteka zgadza się z przewidywaniami, jakoby gry miały się stać bardziej usługą, niż produktem. Jednak nie odpowiada mu model premium jaki przyjęły Activision w Call of Duty  Elite czy Electronic Arts w usłudze Battlefield Premium.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.