Car Tycoon

Car Tycoon18.11.2003 08:00
marcindmjqtx

Budowaliśmy już ogrody zoologiczne, imperia naftowe, wesołe miasteczka i linie kolejowe. Nadszedł czas na samochody

Budowaliśmy już ogrody zoologiczne, imperia naftowe, wesołe miasteczka i linie kolejowe. Nadszedł czas na samochody

Karierę rozpoczynamy w latach 50. Boom motoryzacyjny właśnie się rozpoczyna, marzeniem każdego Amerykanina są własne cztery kółka oprawione w ogromną, błyszczącą karoserię. Na początku dysponujemy fabryką produkującą samochody, salonem handlowym i warsztatem. Naszą szansą jest produkcja dużej liczby prostych i tanich pojazdów. Oczywiście nie wystarczy skonstruowanie samochodu - aby go sprzedać, trzeba zadbać o promocję i zaoferować korzystne warunki gwarancji i serwisowania.

A więc odwiedzamy kolejne elementy naszego raczkującego imperium, uruchamiając machinę sprzedaży. Po krótkim czasie pieniędzy zaczyna przybywać i możemy rozpocząć badania nad nowymi technologiami. Po ich wynalezieniu znowu odwiedzamy kolejne punkty nieco już podrośniętego imperium... i tak dalej. W tym właśnie problem - gra jest monotonna: sprowadza się do klikania w te same miejsca i zlecania tych samych zadań. Pieniądze spływają do nas szeroką rzeką i naprawdę trzeba nie lada wysiłku, by popaść w tarapaty. Klienci kupią wszystko, co im wciśniemy, byle było tanie. Przepis na sukces jest okrutnie banalny: produkuj szybko i dużo, sprzedawaj tanio.

Powyższy schemat sprawia, że gra nadaje się głównie dla początkujących graczy. Myślę, że górna granica ich wieku nie przekracza 14 lat. Tylko czy w tym wieku ktoś zechce bawić się grami ekonomicznymi?

Grafika jest poprawna - miasto tętni życiem, ludzie chodzą, samochody jeżdżą. Wszystko jest dobrze do czasu, gdy skorzystamy z zoomu. Zbliżenie obrazu polega na powiększeniu i rozmyciu pikseli. Po jednorazowym użyciu tej funkcji lepiej o niej zapomnieć. Interfejs nie różni się specjalnie od znanego z całej serii Tycoonów standardu. Mamy sporo wykresów, dynamicznie zmieniające się słupki i pojawiające znienacka wiadomości. Obok prawomyślnych działań produkcyjno-handlowych znajdziemy też szpiegostwo przemysłowe i sabotaż. Za okrągłą sumkę możemy wynająć ponurego pana lub atrakcyjną panią, którzy przejrzą działania konkurencji. Cóż jednak z tego, skoro dostarczone informacje nie są zbyt pomocne, a ponadto nader ulotne. Tracimy je bezpowrotnie nie tylko zamykając zawierające je okienko, ale choćby próbując je przesunąć na bok ekranu. Można by oczekiwać, że informacja za 80 tys. dol. będzie nieco solidniejsza... To nie jedyny błąd, na jaki natrafimy. Polskie teksty nie mieszczą się w okienkach, a gra przy zapisywaniu potrafi zgubić część informacji o przebiegu dotychczasowej rozgrywki, co kilkanaście minut "wywala się" bez powodu...

Ot pojawiła się i zniknie wkrótce kolejna gra z długiego ciągu Tycoonów. Jeżeli ktoś nie może bez nich żyć, niech kupi Car Tycoona. Jeżeli może, to niech za 19,90 zł zrobi coś ciekawszego.

Car Tycoon

Producent: Vectorcom

Dystrybutor: Lemon Interactive

Wymagania: Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, 900 MB miejsca na dysku

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.