Call of Duty: Infinite Warfare ze znacznym spadkiem sprzedaży w stosunku do poprzednich części

Call of Duty: Infinite Warfare ze znacznym spadkiem sprzedaży w stosunku do poprzednich części07.11.2016 10:41
Maciej Kowalik

Brytyjski Chart-Track podaje, że od czasu pierwszego Modern Warfare, które dopiero przecierało szlaki, seria nie miała gorszego premierowego tygodnia.

Aktualizacja:

Szacowane 328 tysięcy pudełek z Infinite Warfare sprzedane w Wielkiej Brytanii, to więcej niż w przypadku premiery Battlefield 1.

Aczkolwiek w przypadku serii EA mówimy o tendencji zwyżkowej. Wszak "jedynka" pobiła połączone wyniki Battlefield 4 oraz Battlefield Hardline.  Przytoczone przez Metro liczby to:

  • Battlefield 3 (2011) – 404,000
  • Battlefield 4 (2013) – 125,000
  • Battlefield Hardline (2015) – 115,000
  • Star Wars: Battlefront (2015) – 335,000
  • Battlefield 1 (2016) – 277,000

Oryginalny wpis: 

Od dłuższego czasu w sieci pojawiały się plotki o tym, że liczba przedpremierowych zamówień na nowe Call of Duty jest dużo niższa, niż w przypadku zeszłorocznego Black Ops 3. Activision twierdziło co prawda, że nic takiego nie ma miejsca, ale twarde, popremierowe dane mówią coś innego. Choć póki co mówimy tylko o rynku brytyjskim.

Call of Duty: Infinite Warfare zadebiutowało tam co prawda na pierwszym miejscu listy sprzedaży, spychając Battlefield 1 na drugie miejsce, ale w porównaniu do Black Ops 3 premierowa sprzedaż spadła aż o blisko 49%. Jeśli wyjmiemy poza nawias wersje na PS3 i Xboksa 360, których Infinite Warfare nie ma, sytuacja nie będzie dużo lepsza. Różnica wciąż wynosi 43,6%. Czasy, gdy Call of Duty w dniu premiery znajdowało półtora miliona lub więcej nabywców w Wielkiej Brytanii już minęły, ale tak słabo nie było od 2007 roku. Forumowicz neoGAF wygrzebał dane dotyczące poprzednich premier.

  • CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE (ACTIVISION) < 215,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: WORLD AT WAR (ACTIVISION BLIZZARD) - 430,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,600,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: BLACK OPS (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,800,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,773,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: BLACK OPS II (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,386,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: GHOSTS (ACTIVISION BLIZZARD) - 690,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD) - 730,000 / NEW
  • CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD) - 635,000 / NEW

Ciekawe jak sytuacja wygląda w USA, ale wydaje się, że gracze wreszcie zagłosowali portfelami za odpoczynkiem od Call of Duty. Uznałbym to za bardzo zdrowy objaw. Nie żeby Infinite Warfare było słabe. Póki co pograłem jeszcze niewiele, ale jest odpowiednio efektowne, całkiem ładne i znów pozwala zagrać w filmie, w którym akcja się nie zatrzymuje. Ale trudno nie odnieść wrażenia, że choć makijaż się zmienił, to rozgrywkę, którą skrywa, ograliśmy już przez ostatnią dekadę na wszystkie sposoby. Jeśli z pozostałych regionów spływać będą równie niezadowalające wyniki, Activision będzie musiało zareagować. W końcu nawet seria Assassin's Creed mogła wziąć sobie wolne...

W przyszłym roku do sklepów ma przecież trafić Destiny 2. Prawdziwy sequel a nie kolejne wydanie tej samej gry tylko z nowym dodatkiem. Duża sprawa. To powinno ograniczyć chybotliwość kalendarza wydawniczego Activision, którego fundament najwidoczniej niedomaga. Jedna strzelanina jesienią pomogłaby uniknąć sytuacji, w którą wplątało się EA wydając Battlefield 1 i Titanfall 2 w odstępie tygodnia.

Logicznie rzecz biorąc - jeśli teraz nie dać marce oddechu, to kiedy? Gdy chwilę po premierze popularniejszy od niej na Steamie będzie Farming Simulator? Ups...

Dodajmy do tego decyzję, że wersja kupiona na Steam będzie niekompatybilna z multiplayerem Call of Duty: Infinite Warfare kupionego w Windows Store i mamy podstawy sądzić, że w Activision robi się gorąco. Firma ma jeszcze asa w rękawie pod postacią remastera Modern Warfare, ale wypuszczanie go do samodzielnej sprzedaży już teraz mogłoby oznaczać czarne chmury nad żywotnością multiplayera w Infinite Warfare i kolejne nieprzychylne uwagi od graczy, którzy dopiero co szarpnęli się na droższe wydanie gry.

Bardzo ciekawi mnie ile poczekamy na oficjalny komunika Activision w sprawie skali sukcesu najnowszej odsłony i planów na przyszłość.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.