Artifact od Valve okazuje się grą dla wąskiego grona odbiorców

Artifact od Valve okazuje się grą dla wąskiego grona odbiorców29.11.2018 16:45
Krzysztof Kempski

Taki obraz klaruje się nam na podstawie pierwszych recenzji. i opinii graczy.

Valve ogłosiło jakiś czas temu powrót do produkcji gier. Słowo nareszcie jednak stało się ciałem i firma wydała wczoraj oficjalnie pierwszą produkcję po dłuższej przerwie. Mowa tu oczywiście o Artifact, karciance z nawiązaniami do gatunku MOBA. Obecne nastroje wokół gry nie są jednak aż tak dobre, jak pewnie chciałoby samo Valve. Nabywcy mocno na nową produkcję Valve narzekają.

Przede wszystkim za sprawą modelu biznesowego, bo wbrew temu, czego można było się spodziewać, nie jest to tytuł free to play. Za karciankę Valve zapłacić trzeba 75,99 złotych, przy czym nie oznacza to końca wydatków. Acz trzeba pamiętać, że jest to opłata za dwie talie, dziesięć paczek z boosterami oraz 5 biletów do wyczynowego draftu - bez płacenia mamy dostęp tylko do rozgrywek casualowych.

Twórcy nie przewidzieli bowiem możliwości rozbudowywania talii losowanymi po zwycięstwach kartoniki. Do tego celu trzeba brać udział w drafcie, kupić zestaw losowych kart (mikropłatności) lub inwestować w nie na rynku społeczności. Ogółem mamy tu do czynienia z trading card game, więc całość bardziej odpowiadać będzie fanom produkcji pokroju Magic: The Gatering.

Na to też zwracają uwagę recenzenci. Valve nie podeszło do tematu kompleksowo, serwując tytuł przeznaczony raczej dla konkretnego odbiorcy, dość trudny w nauce. W opiniach użytkowników przewija się też zdanie, że niekoniecznie przystępna jest sama mechanika, a trwający dość długo tutorial to zbyt mało, by w ogóle zrozumieć zasady. Mniej zaawansowani gracze skarżą się też na problemy z ogarnięciem trzech pól walki, inspirowanych korytarzami z Doty 2.

Introducing Artifact

Jak na pierwszy dzień po premierze, Artifact radzi sobie zupełnie nieźle. Liczba aktywnych użytkowników w godzinach szczytu dzień po debiucie kawaha się między 50-60 tysięcy.

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.