Activision dzieli się odczuciami odnoszącymi się do wyników sprzedażowych

Activision dzieli się odczuciami odnoszącymi się do wyników sprzedażowych09.11.2018 18:44
Krzysztof Kempski

Pod lupę trafił Black Ops IIII i nowe DLC do Destiny 2.

Czas na garść danych sprzedażowych odnoszących się do gier Activision. Firma w ostatnim czasie wypuściła na rynek dwie blockbusterowe strzelanki - dodatek Forsaken do Destiny 2 oraz Call of Duty: Black Ops IIII i właśnie pochwaliła się odczuciami odnoszącymi się do sprzedaży obu tych gier - acz w oświadczeniu zabrakło niestety liczb. Jedna z nich spełniła pokładane w niej nadzieje i jest to...

... Call of Duty: Black Ops IIII. Jak widać usunięcie kampanii singlowej nie przeszkodziło grze pobić rekordów popularności. "Czwórka" jak na razie sprzedaje się wyraźnie lepiej od Black Opsa III. Warto zauważyć zwłaszcza znaczący wzrost popularności gry wśród pecetowców. Przeprowadzka na Battle.neta zaowocowała trzykrotnie lepszymi wynikami sprzedaży wersji na komputery.

Znaczenie mógł mieć też fakt, że Activision głośno reklamowało przed premierą wersję PC jako tą lepszą. Ciekawe jest też to, że twórcy chwalą się wydłużeniem czasu, jaki przeciętny gracz poświęcił tytułowi względem poprzedniczek. Jak widać to nie single uzależnia w grach Activision. Sam uważam, że kampania była w tej grze już niepotrzebna.

Dodatek do Destiny 2 natomiast rozczarował. Co jest ciekawe o tyle, że twórcy zanotowali w tym roku wzrost liczby użytkowników. Jasne, w ramach Blizzconu gra rozdawana była za darmo (oferta jest wciąż aktualna, wystarczy, że zalogujecie się na Battle.neta), ale są to jeszcze dane z poprzedniego kwartału. Nie wiemy też jakie były oczekiwania Activision, ale zapewne spore, skoro firma liczyła, że dodatek zachęci do powrotu tych, którzy już zrezygnowali z zabawy.

Cóż, może statystyki poprawi jeszcze grupka osób, które wciągną się w zabawę po Blizzconie. Słabe wyniki Forsaken Activision najprawdopodobniej potraktowało jednak jako znak do dalszego działania. Póki jeszcze (hyhy) ktoś będzie chciał kupić zapowiedziane już dodatki. Bo do sceptyków, jak widać, Acti póki co nie umie przemówić.

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.