95% graczy ogląda na YouTubie materiały związane z grami

95% graczy ogląda na YouTubie materiały związane z grami02.07.2013 14:04
marcindmjqtx

I coraz częściej robi to na urządzeniach przenośnych. A co ogląda się najczęściej? "Letsplaye", zwiastuny, wideorecenzje czy może rzeczy nazywane powszechnie "śmiesznymi filmikami"?

Gry to niezwykle ważna część YouTube'a, co widać również w Polsce - lista vlogerów z największą liczbą subskrybentów w dużej mierze składa się z osób nagrywających tzw. letsplaye lub inne formy powiązane z elektroniczną rozrywką. YouTube wciąż puchnie, w 2012 roku podwoił się czas, który spędzamy na oglądaniu jego zawartości. Duża w tym zasługa mobilnego YT - już jeden na trzy filmy jest odtwarzany na urządzeniach przenośnych. Widzowie zdecydowanie więcej czasu spędzają na oglądaniu wideo poświęconego grom w weekendy i wakacje.

To jeden z ciekawych wniosków z raportu "Gamers on YouTube" przygotowanego przez grupę badaczy. Badanie dotyczy amerykańskiego rynku gier, ale nie sądzę, by w Europie różnice były znaczące.

Najczęściej oglądane na growym YT

Co się ogląda? Mniej więcej po równo rozkłada się proporcja wyświetleń treści przygotowanych przed premierą (zwiastuny, testy dema - łącznie 50%) i tych po premierze stworzonych przez społeczność (letsplaye, tutoriale, śmieszne filmy - łącznie 47%). Brakujące do "setki" 3 procenty to wideorecenzje. O ile te pierwsze treści chętniej konsumujemy na komputerach, tak np. tutoriale w 50% przypadków oglądamy na urządzeniu przenośnym. I faktycznie tak jest, sam zazwyczaj oglądam materiały pomagające w zdobywaniu znajdziek na komórce, w trakcie grania.

Zaangażowanie społecznościowe

Najwięcej komentarzy i udostępnień zbierają recenzje i pierwsze materiały z gry (zapowiedź, test dema, materiał z targów). Z kolei najwięcej łapek w górę i w dół zdobywają tutoriale i filmy pokazujące, jak grę przechodzić. Największe zainteresowanie materiałami na temat gry jest w okolicy premiery - miesiąc przed i do miesiąca po. Wniosek najważniejszy - 95% graczy ogląda materiały o grach na YouTubie.

Nic, tylko startować ze swoim kanałem na YT, bo usługa wciąż się rozwija i jej wpływu na branżę gier nie sposób przecenić. Napisałbym jeszcze "tylko warto mieć jakieś świeże pomysły", ale to akurat jest kompletnie nieistotne w odnoszeniu sukcesu.

Marcin Kosman

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.