Arx Fatalis

Arx Fatalis

Guerila
12.01.2004 10:19

Arx Fatalis

Atrybuty postaci, na które mamy pośredni wpływ:

Armor Class - informuje nas o wytrzymałości założonego pancerza. Im wyższy wskaźnik, tym mniej obrażeń doznajemy w walce;Resistance to magic - ochrona przed magią;Resistance to poison - informuje nas o odporności na jad pająków i innych groźnych stworzeń;Life Energy - energia życiowa, czyli zdrowie bohatera. Czerwony pasek.Mana - energia magiczna, którą wykorzystujemy do rzucania czarów. Niebieski pasek.Damage - sumaryczna liczba obrażeń jakie zadajemy przeciwnikom za pomocą aktualnie posiadanej broni.

Atrybuty postaci, na które mamy bezpośredni wpływ:

Strength - czyli siła - pozwala nam zadawać silniejsze ciosy, nosić więcej przedmiotów oraz ubierać lepsze zbroje. Siła ma również wpływ na walkę oraz dodatkowe obrażenia. Począwszy od 11 poziomu Strength dostajemy dodatkowe Bonus Damage, zaś już od trzeciego poziomu zyskujemy punkty w Close Combat. Podobnie jest z wiedzą.

Intelligence - to nic innego jak nasza inteligencja, która ma wpływ na bardzo wiele cech charakterystycznych bohatera. Od inteligencji zależy jakość magii, umiejętności techniczne, intuicja i tym podobne. Inteligencja wpływa również na takie cechy jak ilość many, odporność na magię.

Dexterity - wpływa na naszą celność. Od niej zależy szansa uzyskania Critical Hit (mocnego ciosu), szybkość i skuteczność celowania, walka w kontakcie, skradanie się, umiejętności techniczne oraz efektywność korzystania z broni dalekiego zasięgu.

Constitution - odnosi się do naszego zdrowia. Poza bezpośrednim wpływem na wielkość paska energii, od Constitution zależy odporność na trucizny oraz dodatkowa ochrona.

Bohater Arx Fatalis posiada także specjalne zdolności przydające się w trakcie gry. Jest ich dokładnie dziewięć.

Stealth - skradanie. Od niego zależy "widzialność" względem przeciwnika oraz głośność naszego tupotania po podziemnych lochach. Przy wskaźniku Stealth powyżej 50 punktów możemy okradać komputerowych przeciwników, zaś atakując od tyłu zadamy dodatkowe obrażenia (będące pochodną zaskoczenia).

Technical Skill określa nasze zdolności łamania zabezpieczeń w zamkach oraz wykrywania pułapek. Warto zainwestować w tę umiejętność, gdyż na naszej drodze znajdziemy wiele zamkniętych skrzyń z wartościowymi prezentami.

Intuition - pomaga przy wykrywaniu tajemnych przedmiotów, pułapek oraz sekretnych przejść. Dzięki intuicji możemy taniej kupować przedmioty oraz drożej je sprzedawać. Każde 10 punktów intuicji to +5% za sprzedany przedmiot oraz -5% za kupiony obiekt.

Ethereal Link - pozwala wykrywać przeciwników, pokazywać stan ich zdrowia oraz wysysać odrobinę many.

Object Knowledge - bardzo ważna cecha, gdyż od niej zależy to jak "tworzymy" mikstury lecznicze, jak skutecznie naprawiamy swoje bronie oraz jak skutecznie nasączamy je truciznami. Statystyka ta pozwala również identyfikować znajdywane tu i ówdzie przedmioty. Posiadając wysoki poziom Object Knowledge będziemy mogli rozpoznać nawet bardzo trudne do określenia mikstury.

Casting - moc rzucanych przez nas czarów. Najlepiej zainwestować trochę punktów aby mieć dostęp do silnych Fireballi. Reszta zdolności magicznych jest taka sobie.

Close Combat - walka w kontakcie, czyli z bliska. Każde 10 punktów tej zdolności daje dodatkowy 1 punkt damage oraz zwiększa o 2% szanse na critical strike.

Projectiles - podobne do close combat, tyle że dodaje punkty za korzystanie z broni dalekiego zasięgu. Niestety w Arx Fatalis występują dość słabej jakości łuki oraz średnia ilość strzał, dlatego warto głęboko się zastanowić zanim zdecydujemy się zostać łucznikiem.

Defense - obrona. Podwyższa poziom Armor Class oraz zwiększa odporność na trucizny. Dzięki wysokiemu poziomowi defense sprawniej korzystamy z tarczy.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)