Zły wizerunek gier w Zjednoczonym Królestwie

Zły wizerunek gier w Zjednoczonym Królestwie23.10.2009 18:47
Michał Stopa

Według prezesa firmy Audiomotion, Micka Morrisa, który rozmawiał ostatnio z redakcją portalu GamesIndustry.biz, przemysł growy w Zjednoczonym Królestwie cierpi na problem z wizerunkiem w oczach społeczeństwa i powinien lepiej się prezentować. Według niego, przemysł powinien podjąć bardziej aktywną i odpowiedzialną rolę przy pracy nad swoim wizerunkiem.

Gdy został zapytany czy jest pewien, że jakiekolwiek zmiany w polityce brytyjskiej mogłyby pozwolić na wprowadzenie bardziej zrównoważonych ulg podatkowych między przemysłem filmowym a rynkiem gier, nie był pewien czy zrobiłoby to jakąkolwiek różnicę.

"Nie wiem - myślę, że cały przemysł cierpi na problem ze swoim wizerunkiem. Obraz branży growej musi się zmienić".

"Myślę, że jako przemysł moglibyśmy być nieco bardziej odpowiedzialni - nie mówię oczywiście, że cenzura to dobry pomysł, ale chwilowo nie pomagamy sobie w żaden sposób. Chwilowo społeczeństwo widzi nas tak, że zajmujemy się głównie przemocą".

"Jeśli chodzi o politykę, jak dla mnie chwilowo tylko partia konserwatywna próbuje zdobyć kilka punktów u przedstawicieli przemysłu growego mówiąc, że jeśli zdobędzie władzę, to będzie nas traktować poważnie... Czy zrobią cokolwiek jak już ją dostaną? Czy może jednak mówią serio, że naprawdę jesteśmy ważną częścią ekonomii, która generuje duży dochód?"

Jednak jeśli chodzi o to, kto dokładnie miałby przedstawić bardziej przyjazną twarz przemysłu growego społeczeństwu Zjednoczonego Królestwa, Morris nie chciał wprost krytykować już istniejących grup takich jak Związek Wydawców Oprogramowania Rozrywkowego (ELSPA) czy Związek Niezależnych Twórców Gier (TIGA), choć zwrócił uwagę na to, że problem można rozwiązywać działając naprzód, zamiast walczyć z pojedynczymi przypadkami.

"Jestem pewien, że związki handlowe mają w tym udział, ale czy są aktywne? Dobrze mieć takie fiasko jak przypadek gry Manhunt, gdzie problemem było niedoinformowane dziennikarstwo - w takich chwilach wypychamy kogoś żeby dał wypowiedź. Czy jednak grupy te nie powinny być bardziej aktywne i pokazywać dobre strony przemysłu, zamiast (choć uważam że to też jest ważne) krzyczeć cały czas o ulgi podatkowe?"

"Jest też problem sposobu, w jaki miałyby to robić - czy społeczeństwo zrozumie przesłanie i jakie są pozytywne tego skutki? Popatrzcie na kampanię Change4Life [która łączyła gry z otyłością dziecięcą i śmiercią]... Napisałem do Związku Standardów w Reklamach, że jest to dla mnie obraźliwe, ale nie sądzę, że powstał w tej sprawie dość głośny hałas".

"Jeśli taki jest nasz wizerunek, jeśli społeczeństwo myśli, że granie doprowadza do takich problemów niezależnie od tego, jak słabe jest powiązanie, wraca to do nas jako problem - nie wiem jednak jak go rozwiązać".

Źródło artykułu:WP Gry
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.