Z połączonych sił Gfk Entertainment i SuperData powstaje "Kapitan Sprzedażgierweuropie"

Z połączonych sił Gfk Entertainment i SuperData powstaje "Kapitan Sprzedażgierweuropie"10.03.2016 19:27

Dwie firmy analityczne, zajmujące się badaniem dwóch różnych obszarów rynku elektronicznej rozrywki w Europie, ogłosiły nawiązanie współpracy. W końcu!

Gfk Entertainment zajmuje się zbieraniem danych dotyczących sprzedaży gier na fizycznych nośnikach w Europie. SuperData z kolei wykorzystuje własne metody śledzenia transakcji w cyfrowej dystrybucji, by na podstawie obserwacji zachowań ponad 48 milionów graczy tworzyć zestawienia wyników sprzedaży w tym segmencie.

Ich połączone siły dadzą nam w końcu odpowiedź na pytanie, które dręczy ludzkość od tysiącleci: ile tak naprawdę sprzedaje się gier na Starym Kontynencie? I wbrew pozorom dyrektor zarządzający Gfk, Mathias Giloth, nie przesadza, gdy mówi, że jest to:

Dotychczas bowiem, jakkolwiek inwestorom i prasie były udostępniane pochodzące z różnych źródeł informacje na temat sprzedaży gier, to brakowało takiego, które obejmowałoby pełen rynek. Podawanie sprzedaży wyłącznie cyfrowej lub wyłącznie fizycznej daje tylko część obrazu, a łączenie liczb pochodzących z odrębnych źródeł, ze względu na różnego rodzaju stosowane przez nie metody statystyczne, mogłoby dawać zafałszowane wyniki.

Problem ten podnoszony jest często przy okazji publikacji raportów NPD, organizacji, zajmującej się śledzeniem rynku gier wideo na terenie Stanów Zjednoczonych. Od lat uważana jest za bardzo wiarygodne źródło, od lat również wzbrania się ona przed wzięciem pod uwagę sprzedaży cyfrowej. W końcu czas na to, by to Europejczycy pokazali Amerykanom, jak się to robi!

Przy okazji połączenia sił przez Gfk i SuperData prezes tej drugiej firmy podkreślił z kolei, że obrót w sprzedaży cyfrowej gier wyniósł w zeszłym roku 6,25 miliarda dolarów. Liczba ta nie jest szczególnie zaskakująca - jeszcze niedawno Take-Two przyznało, że przychody z cyfrowych transakcji w GTA V znacząco pomogły jej w osiągnięciu zadowalającego wyniku finansowego w 2015 roku.  A to tylko jeden przykład.

Firmy obiecały, że już wkrótce opublikują swój pierwszy wspólny raport. Wyniki takie mają być przez nie podawane co miesiąc.

[Źródło: gamesindustry.biz]

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.