Xbox Live kontra PlayStation Network w badaniu firmy analitycznej

Xbox Live kontra PlayStation Network w badaniu firmy analitycznej10.09.2016 16:43

Firma analityczna IHS Markit porównała w działaniu dwie największe konsolowe sieci - PlayStation Network i Xbox Live. Która okazała się lepsza?

Jak zaznaczają autorzy badania już na wstępie, Xbox Live to sieć działająca znacznie dłużej od konkurencyjnego rozwiązania Sony. Wprowadzona już za czasów pierwszego Xboksa, miała o całą generację dłużej na rozwijanie swoich możliwości i eliminowanie niedociągnięć. Można by się jednak spodziewać, że PlayStation Network, które zadebiutowało wraz z PlayStation 3, miało już dostatecznie dużo czasu na dogonienie konkurencji. Czy tak się stało?

Testy przeprowadzone przez IHS Markit dotyczyły wydajności poszczególnych sieci w ich podstawowym zastosowaniu - graniu multiplayer. Pomiarów dokonywano zarówno w warunkach laboratoryjnych jak i w środowisku „naturalnym”. Łącznie testy objęły 10 powtarzanych wielokrotnie scenariuszy, obejmujących trzy główne kategorie: niezawodność, szybkość i ogólną jakość.

Pierwsza z nich - niezawodność - zdefiniowana została jako umiejętność sieci do wypełniania zadań koniecznych do bezproblemowej rozgrywki. Podzielono ją na cztery podkategorie. Dwie pierwsze - czy gracze są w stanie połączyć się z siecią i, jeśli się to uda, bezproblemowo grać. Tutaj zdecydowanie lepsza okazała się sieć Microsoftu. Również pod względem umiejętności podtrzymywania nieprzerwanej rozgrywki lepsze okazało się Xbox Live. PlayStation Network wykazało zaś przewagę w czwartej podkategorii - niezawodnością znajdowania graczy do wspólnej rozgrywki.

Ostatnia z kategorii, ogólna jakość, łączy dwie poprzednie, by odpowiedzieć na pytanie, która z sieci radzi sobie ogólnie lepiej w poszczególnych scenariuszach. I znów, Xbox live zanotował znaczącą przewagę pod względem łączenia się z serwerami, dołączania do grup i jakości czatu głosowego. Sony znów zanotowało punkt za matchmaking, choć tutaj przewaga PlayStation Network była mniej wyraźna niż w pozostałych kategoriach głównych.

Wyniki testów IHS Markit dość jednoznacznie pokazują, że w codziennym użytkowaniu sieć Xbox Live powinna być szybsza, bardziej niezawodna i przyjemniejsza w użytkowaniu od PlayStation Network pod każdym względem poza matchmakingiem. Inna sprawa to czy te różnice są tak naprawdę na co dzień zauważane przez graczy, czy takie wyniki mają służyć jedynie laniu wody na młyn PR-owcom, marketingowcom i innym takim…

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.