Wrześniowe wyniki NPD - ogromny sukces Dead Island

Wrześniowe wyniki NPD - ogromny sukces Dead Island14.10.2011 15:02
marcindmjqtx

NPD to amerykańska agencja badawcza, która co miesiąc podaje przybliżone wyniki sprzedaży gier wideo i sprzętu z tego segmentu na amerykańskim rynku. Spieszymy donieść, że we wrześniu ogromny sukces odniosło tam Dead Island: gra wrocławskiego Techlandu.

Polska gra znalazła się na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się we wrześniu tytułów. Pierwsza dziesiątka wygląda tak:

1. Madden NFL 12 (Electronic Arts - 360, PS3, Wii, PS2, PSP)

2. Gears of War 3 (Microsoft - 360)

3. Dead Island (Deep Silver - 360, PS3, PC)

4. FIFA Soccer 12 (Electronic Arts - 360, PS3, Wii, PS2, PSP, 3DS)

5.NHL 12 (Electronic Arts - 360, PS3)

6. Deus Ex: Human Revolution (Square Enix - 360, PS3, PC)

7. Resistance 3 (Sony - PS3)

8. Lego Star Wars III: The Clone Wars (LucasArts - Wii, NDS, 360, 3DS, PS3, PSP, PC)

9. Call of Duty: Black Ops (Activision Blizzard - 360, PS3, NDS, Wii, PC)

10. Warhammer 40,000: Space Marine (THQ - 360, PS3, PC)

Na pierwszy miejscu dziwny amerykański sport, na drugim hitowe, kochane przez Amerykanów zwieńczenie ekskluzywnej xboksowej serii, a na trzecim, jak wspominałem, polska gra. Przed FIFĄ i Resistance 3. Szacunek.

Jak wyglądała sprzedaż sprzętu na tym rynku? Rzućcie okiem na listę:

1. Xbox 360 - 438 tysięcy sprzedanych sztuk,

2. PlayStation 3 - między 364 a 374 tysiącami sprzedanych sztuk,

3. Nintendo 3DS - 260 tysięcy sprzedanych sztuk,

4. Wii - 240,000 tysięcy,

5. Nintendo DS - 145 tysięcy.

Sytuacja jest więc unormowana. Xbox na czele, jak to zwykle w Stanach, na drugim PS3. Coraz lepiej radzi sobie 3DS, sprzedaż Wii na stałym poziomie.

Ogółem jednak obroty na rynku gier wideo w USA spadły w porównaniu do września poprzedniego roku o 6 procent. Niemniej - wyniosły 1,16 miliarda dolarów, a to ciągle mnóstwo, mnóstwo pieniędzy. Na razie kryzys raczej nam nie grozi.

[via Gamasutra]

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.