Wielbiciele pierwszych Falloutów powinni polubić New Vegas

Wielbiciele pierwszych Falloutów powinni polubić New Vegas09.06.2010 19:00
marcindmjqtx

Dostaliśmy dziś od Cenegi ciekawy tekst, w którym Feargus Urquhart, prezes Obsidian Entertainment przedstawia pokrótce ekipę pracującą nad Fallout: New Vegas. Fani dwóch pierwszych odsłon powinni być zadowoleni, bo okazuje się, że spora część zespołu zajmującego się New Vegas majstrowała też przy klasycznych częściach. Szkoda tylko, że tekst przeznaczony do publikacji tylko udaje, że jest przetłumaczony na język polski. Postanowiłem nie poprawiać po kimś pracy więc przygotujcie się na błędy stylistyczne i ortograficzne.

Witam wszystkich! Nazywam się Feargus Urquhart, jestem prezesem Obsydian Entertainment. Jestem podekscytowany rozpoczęciem serii tych interesujacych dzienników producenta, dotyczących nas i naszych doświadczeń przy pracy nad Fallout: New Vegas. Pod wieloma względami to dziwne uczucie znowu opisywać pracę nad Falloutem. Dziwne, ale również wspaniałe.

Jak niektórzy z was wiedzą, miałem zaszczyt pracować nad oryginalnym Falloutem 1 i jako jeden z głownych projektantów fallouta 2 kiedy byłem szefem Black Isle Studios. W związku z tym że nie miałem okazji pracować nad falloutem 3, możliwość tworzenia teraz Fallout; New Vegas w obsydianie jest jak powrót do domu. Jeżeli domem można nazwać wypalony schron pełen radioaktywnego paskudztwa i Deathclawa patrzącego na ciebie z góry i zastanawiajacego się jak smakuje twoja wątroba.

Jeżeli chodzi o tworzenie gier z serii Fallout, to pracę nad nimi zawsze uważałem za łatwą. Wydaje mi się że mój skrzywiony obraz postapokaliptycznego świata po prostu pasuje do tego czym stał się Falloutod czasów pierwszego Fallouta. Aczkolwiek, nie było prostym ukończenie prac nad falloutem 1, dlatego że w latach 90 dopiero uczyliśmy się tworzyć duże gry RPG. By pomóc skonczyłem na dopieszczaniu jednego z największych obszarów gry, Hub (najwieksze miasto handlowe w grze Fallout1), a także kończyłem kilka późniejszych obszarów takich jak: Złomowisko czy Kryptę. Podjąłem kilka dobrych i kilka złych decyzji. Dodany  przeze mnie  quest dostępny w mieście HUB by zdobyć specjalną broń okazał się przyjemnym questem który ludzie polubili, podczas gdy dodanie Turbo Plazmowej Strzelby zaburzyło balans gry. Co prawda było to pod sam koniec gry, ale nadal jest to jeden z tych momentów że gdy patrzę wstecz to myslę „Feargus......”

To wszystko naprawde nauczyło mnie dużo na temat tego jak powinno się projektować obszary w grze i jak powinniśmy myśleć o robieniu takich gier jak Fallout. Prawde mówiąc wiele z tych pomysłów i metod używamy po dziś dzień. Muszę dać ogromny wyraz uznania dla drużyny projektantów Fallouta 1, a konkretnie Scottowi Campbellowi, Jasonowi Taylorowi, Chrisowi Taylorowi i Timowi Cainowi. Dużo z ich oryginalnych przemyśleń i pomysłów sprawiło że Falloutstał się tym czym jest.

A teraz przewijając do przodu 10 -  12 lat, tu w Obsidianie nie tylko ja mam tyle doświadczenia, ale cała grupa ludzi którzy pracowali przy innych projektach z serii Fallout. Chris Avellone, jeden z właścicieli Obsidiana, stworzył ogromną (i mam na myśli OGROMNĄ) część New Reno w Falloucie 2 i przez dobrych pare lat był nieoficjalnym opiekunem Biblii Fallouta. Kierownik Projektu Fallout: New Vegas, Josh Sawyer, przyszedł do Black Isle Studios by być gościem od sieci przy Planescape: Torment, ale po tym  gdy zobaczyliśmy jak pracuje nad originalnym modułem D&D (bez żartów) musieliśmy go brać jako projektanta do prawie każdego następnego projektu Obsidiana. Brian Menze narysował większość uwielbianych obrazków Vault Boya - w tym kilka które może nigdy nie powinny być narysowane. I Scott Everts stworzył układy do większości poziomów w oryginalnym Falloucie 1 i dużą część map w Falloucie 2, używając naszego narzędzia do tworzenia układów poziomów, w tamtym okresie - Mappera. Mimo że był niezły jak na swoje czasy, to teraz nie życzyłbym go najgorszemu wrogowi.

Poza Chrisem Joshem, Brianem I Scottem, mamy świetny zespół pracujący nad Falloutem: New Vegas i od początku zdawalismy sobie sprawę z tego jak wysoką poprzeczkę postawiła nam międzynarodowa ekipa Bethesdy tworząc Fallout3.

Tak więc zabieramy Fallouta z powrotem przez stany zjednoczone na zachód i wprowadzamy nowe pomysły do mieszanki. Ale najważniejsze jest to że cokolwiek stworzymy pozostanie to bezsprzecznie Falloutem.

Pomijając jakość tłumaczenia i oczywiste błędy, tekst ten mimo wszystko sprawia, że czekam na New Vegas z niecierpliwością.

Marcin Lewandowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.