Ubisoft najbardziej znienawidzonym przez Polaków twórcą gier

Ubisoft najbardziej znienawidzonym przez Polaków twórcą gier28.09.2021 18:22
Assassin's Creed Valhalla

Lifestylowo-technologiczny serwis Rave Reviews przeanalizował opinie na temat różnych marek, pojawiające się na Twitterze. Wśród nich również te związane bezpośrednio z grami wideo.

Jak tłumaczą autorzy eksperymentu, bazował on na narzędziu analitycznym o nazwie SentiStrength. Zostało ono opracowane w 2010 roku w ramach unijnego projektu CyberEmotions i pozwala na automatyczną semantyczną analizę krótkich tekstów w języku angielskim. Program rozpoznaje ton wypowiedzi i ocenia ją w skali od -4 (najbardziej negatywna) do +4 (najbardziej pozytywna).

Rave Reviews najpierw wybrało 100 najpopularniejszych marek na świecie bazując na wynikach wyszukiwania Google, a później za pomocą SentiStrenght przeanalizowało ponad milion tweetów, w których pojawiały się ich nazwy.

Jako najbardziej znienawidzoną markę twórcy raportu przyjęli określać tę, która miała największy odsetek negatywnych tweetów w największej liczbie krajów (nie zaś patrząc na bezwzględną liczbę tweetów). 

Największą antypatią liczoną w ten sposób bez względu na branżę okazało się "cieszyć" Sony, które miało największy odsetek negatywnych tweetów w aż 10 krajach - w tym w Rumunii, Grecji, na Węgrzech i w Austrii. W Polsce zaś najbardziej znienawidzona okazała się Tesla (będąca jednocześnie drugą najmniej lubianą firmą na świecie z największą negatywną liczbą tweetów w 7 krajach).

Jeżeli zaś ograniczyć się tylko do marek związanych z grami wideo i zastosować tę samą metrykę, to najbardziej znienawidzony okazał się Ubisoft. Miał on najwięcej negatywnych tweetów w aż 23 krajach - w tym w prawie całej Europie (włączając rodzimą Francję i Polskę), w Rosji, Brazylii i RPA. 

Drugi w kolejności był Capcom (najbardziej nielubiany m.in. w Japonii, Hong Kongu, Argentynie i Chile). Najmniej negatywnych emocji wywołuje z kolei Nintendo, które znalazło się na szczycie rankingu jedynie w Norwegii. 

W podobny sposób Rave Reviews spojrzało na inne dziedziny. I tak najmniej lubianą firmą technologiczną okazał się Microsoft, a wśród fast foodów "wygrało" KFC.

Oczywiście wszystkie te rezultaty traktować należy z przymróżeniem oka i jako swego rodzaju ciekawostkę mówiącą bardziej o tym, na co ludzie lubią narzekać niż na ich decyzje zakupowe. Szczególnie, że nietrudno sobie wyobrazić dlaczego Sony, Ubisoft, Tesla czy Microsoft są wdzięcznymi celami twitterowych ataków. 

Tak czy inaczej jednak intrygujące.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.