Transfer miesiąca: twórcy Wiedźmina przeszli z CDP RED do 11 bit studios

Transfer miesiąca: twórcy Wiedźmina przeszli z CDP RED do 11 bit studios06.02.2014 12:00
marcindmjqtx

Do tej pory Marek Ziemak i Maciej Szcześnik pracowali nad Wiedźminem. Czym będą zajmować się w 11 bit studios?

Maciej Szcześnik w CD Projekt RED pracował od stycznia 2004 roku (z przerwami), był głównym projektantem rozgrywki, zajmował się także systemem walki. W 11 bit studios zajmie się zupełnie nową grą. Tak komentuje swoje przejście:

Chciałbym na wstępie uspokoić fanów Wiedźmina - trzecia część sagi będzie na pewno najlepszą grą z serii. Design jest już dawno zamknięty i prace idą pełną parą. W CDP pracuje zespół niezwykle utalentowanych ludzi i to zapewni grze sukces. Decyzja o zmianie studia w trakcie projektu była dla mnie bardzo trudna, ale razem z kolegami z CDP zadbaliśmy o to, by moje przejście nie wpłynęło na jakość. Pracowałem nad serią Wiedźmin już prawie 10 lat. Od dłuższego czasu chciałem podjąć inne wyzwania. 11 bit studios zaproponowało mi pracę nad grami, o których od długiego czasu marzyłem. Jestem fanem produkcji niezależnych i dokładnie nad takimi mam teraz szansę pracować. Mam też okazję tworzyć gry od początku do końca i mieć wpływ na wszelkie ich aspekty. Pozwala mi to lepiej się realizować, podejmować nurtujące mnie tematy i zagadnienia. Mogę też tworzyć gry innych gatunków, o czym zawsze marzyłem. Mam nadzieję, że będą się Wam podobać. Marek Ziemak był producentem, a wcześniej projektantem poziomów, designerem i nawet testerem w CDP RED. Pracował tam od grudnia 2006 roku (również z przerwami). Udało nam się przeprowadzić z nim krótki wywiad mailowy.

Poly: Dlaczego zdecydowałeś się na odejście z CDP RED? Marek Ziemak: O odejściu z CD Projekt Red zadecydowało wiele osobistych i zawodowych czynników. Oczywiście podjęcie takiej decyzji było dla mnie szalenie trudne i kosztowało mnie "kilka" nieprzespanych nocy. W efekcie komfort pracy w firmie, w której dorastałem, i którą znam dość dobrze, przegrał z pokusą rozpoczęcia nowej przygody, w nowym środowisku i w oparciu o inne zasady. Ponadto tworzenie gier indie, a tym będę się obecnie zajmował, jest dla mnie szalenie interesujące zarówno z perspektywy gracza, jak i producenta. Proces produkcji takich gier rządzi się nieco innymi prawami niż produkcja gier AAA i chcę spróbować swoich sił. Uważam, iż doświadczenia, które zdobędę na obecnym stanowisku pozwolą mi rozwinąć umiejętności i dadzą szanse spojrzenia na proces produkcji z innej, nieco bardziej globalnej perspektywy. Czym konkretnie będziesz się zajmował? Czy będzie to jakaś większa gra niż dotychczasowe produkcje 11 bit studios? Na pewno nie będziemy robić wielkiego AAA shootera. Widzę to tak, że skalę gry nie wyznacza ilość zaangażowanych w pracę przy niej osób, ale to, ile osób potrafi oczarować swoim światem. I dlatego dużą grą jest i Wiedźmin, i Prison Architect. To, nad czym pracuję w 11 bit, potencjał ma ogromny. Porzucasz Wiedźmina 3 na końcu procesu produkcyjnego, przed premierą. Nie jest Ci żal? Nie chcę rozpatrywać tego w kategoriach porzucania czegokolwiek. Moja przygoda z serią gier Wiedźmin trwała dość długo, bo od końca 2006 roku (nie uwzględniając krótkiej przerwy na własną działalność). Czuję, iż był to okres wytężonej pracy, w trakcie którego miałem okazję dużo się nauczyć i dużo osiągnąć. Projekt Wiedźmin 3 opuszczam po prawie 2 latach intensywnego developmentu na etapie, na którym czuję się z tym komfortowo i który z pewnością nie zaszkodzi końcówce projektu. Nasza decyzja nie była zaskoczeniem dla firmy, a dokładna data odejścia wynikała w dużej mierze z harmonogramów produkcji gry i okresu niezbędnego do przekazania obowiązków zastępującym nas kolegom. Nie jest mi żal. Chociaż nie będę w RED w trakcie premiery Wiedźmina 3, wciąż czuję się jej współautorem, a z wieloma developerami z zespołu nadal łączyć będą mnie osobiste, koleżeńskie relacje. Jestem szalenie zadowolony z faktu, iż mogłem być częścią tego niesamowicie utalentowanego zespołu i że zdobyte wraz z nim doświadczenia mogę wykorzystywać w swojej dalszej karierze. Przejście tej dwójki do znanego przede wszystkim z serii Anomaly 11 bit studios to spore wydarzenie. Nie mówimy przecież o byle kim, ale o dwóch znaczących twórcach Wiedźmina, weteranach, którzy byli przy tej marce od wielu lat.

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.