Timberman, polska gra o drwalu, na pierwszym miejscu amerykańskiego AppStore

Timberman, polska gra o drwalu, na pierwszym miejscu amerykańskiego AppStore16.07.2014 12:44
marcindmjqtx

Szybka, prosta i bardzo wciągająca podbija iOS.

Stworzony przez pięć osób z wrocławskiego studia Digital Melody Timberman jest w założeniach bardzo prostą produkcją. Ubrany w charakterystyczną kraciastą koszulkę drwal uderza w drzewo z tej strony, z której uderza się palcem w ekran - najwygodniej grać dwoma kciukami. Zadaniem jest unikanie gałęzi i narąbanie w określonym czasie jak najwięcej z niekończącej się sekwoi. Konieczny jest refleks i odpowiednie tempo, które podkręca jeszcze zapętlona muzyka towarzysząca rozgrywce.

Prostota nie jest wcale wadą, a siłą gier mobilnych. Podobnie banalne były inne hity: Flappy Bird czy Angry Birds. Dzięki łatwym zasadom każdy może po Timbermana sięgnąć. Chęć bicia własnych i cudzych rekordów oraz odblokowywania nowych postaci sprawiają, że spędza się z taką grą dużo więcej czasu, niż się początkowo zakładało.

Gra zadebiutowała 8 maja, a chwilę potem zdobyła nagrodę dla najlepszej gry mobilnej na polskim festiwalu twórców gier Digital Dragons - tam grano w nią przy pomocy specjalnego arcade sticka:

fot. Digital Melody

Jednak na sukces światowy trzeba było chwilę poczekać. Kilka dni temu gra dostała tytuł Editor's Choice w kategorii Best New Games od amerykańskiego App Store. To bardzo duże wyróżnienie, gwarantuje miejsce na górze głównej strony sklepu. W statystykach serwisu App Annie liczba pobrań wystrzeliła w górę - od 9 lipca grę ściągnęło ponad milion osób - a łącznie zrobiło 2,5 miliona osób, co zapewniło jej pierwsze miejsce w kategorii gier darmowych. Nie bez znaczenia jest, że serwis TechCrunch nazwał ją "nowym Flappy Bird". Zresztą stylizacja graficzna gry od razu budzi takie skojarzenia.

fot. App Annie

Gra trafiła też na pierwsze miejsca wśród darmowych aplikacji także w węgierskim, słowackim, islandzkim, kanadyjskim, fińskim, szwedzkim i norweskim sklepie AppStore. W ponad dwudziestu krajach trafiła do pierwszej piątki najpopularniejszych aplikacji.

Timberman dostępny jest za darmo na iOS i Androida, ale rozgrywce towarzyszą reklamy. Na iOS można kupić pozbawioną ich wersję Golden za 89 eurocentów, a na Androidzie usunąć je w aplikacji z ok. 4 zł.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.