Styczniowe wyniki NPD - jest źle, źle, bardzo źle, tragicznie źle

Styczniowe wyniki NPD - jest źle, źle, bardzo źle, tragicznie źle10.02.2012 11:46
marcindmjqtx

Stali czytelnicy Polygamii wiedzą, czym jest NPD. Wytłumaczmy więc tym "świeższym": to amerykańska agencja badawcza, która co miesiąc podaje wyniki sprzedaży gier i sprzętu w tym kraju - jakby nie było jednym z największych rynków gier na świecie. Zobaczmy, co działo się tam w minionym styczniu.

A dzieje się zaskakująco źle. W ubiegłym miesiącu, jak wiadomo, nie mieliśmy praktycznie żadnej dużej premiery - rzecz niespotykana, od lat w styczniu zawsze coś się ukazywało. Czym to zaowocowało? Tym, że obroty ze sprzedaży gier (konsolowych i pecetowych łącznie) w USA wyniosły 379,6 miliona dolarów - to o 37 procent mniej niż rok temu. Styczniowa średnia z lat 2004-2011 wynosi w tym wypadku 518 milionów dolarów. Wynik jest tak zły i tak niski, że niejaki Michael Pachter - jeden z chętniej cytowanych analityków branży gier - uważa, że NPD gdzieś popełniło błąd. My jednak wierzymy agencji badawczej. W styczniu nie mieliśmy prawie żadnych premier, a takiej sytuacji też nie widzieliśmy od lat.

To oczywiście nie oznacza, że nie sprzedawały się żadne gry. Pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych tytułów wygląda tak:

1. Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard)

2. Just Dance 3 (Ubisoft)

3. Elder Scrolls V: Skyrim (Bethesda Softworks)

4. NBA 2K12 (Take 2 Interactive)

5. Battlefield 3 (Electronic Arts)

6. Madden NFL 12 (Electronic Arts)

7. Mario Kart 7 (Nintendo)

8. Skylanders: Spyro's Adventure (Activision Blizzard)

9. Zumba Fitness 2: Party Yourself (Majesco)

10. Saints Row: The Third (THQ)

Zgodnie z przewidywaniami wszystkich - Call of Duty na szczycie, a dalej największe hity z końcówki poprzedniego roku. Zero zaskoczeń.

Jeśli chodzi o sprzęt, to NPD nie podaje dokładnych wyników sprzedaży, ale wiemy, że najlepiej sprzedającą się konsolą był - kolejny miesiąc z rzędu - Xbox 360, który zniknął z półek sklepów w ilości 270 tysięcy egzemplarzy. Sprzęt jednak, jako całość, podobnie jak gry, zanotował ogromny spadek w obrotach ze sprzedaży. W styczniu wyniosły one 199,5 miliona dolarów, czyli o 38 procent mniej niż rok temu.

W następnym odcinku: rynek gier w USA odbija się od dna. Prawdopodobnie. A Call of Duty: MW3 ciągle sprzedaje się najlepiej. Zakład?

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.