Sprzedaż Street Fighter V poniżej oczekiwań Capcomu

Sprzedaż Street Fighter V poniżej oczekiwań Capcomu09.05.2016 13:26
Maciej Kowalik

Wydawca może mieć pretensje tylko do siebie.

Do 31 lutego "piątka" znalazła 1,4 miliona nabywców. To o 600 tysięcy mniej, niż zakładał wydawca. Liczba zawiera kopie sprzedane na obu platformach oraz w dystrybucji cyfrowej.

Przyczyn nie trzeba szukać daleko. W naszej recenzji wspólnie z Maćkiem Czerniawskim nazwaliśmy Street Fighter V połową znakomitej gry. Połową, bo jeśli nie zamierzasz grać w nią w sieci, prędko znudzisz się brakiem treści dla jednego gracza. Gra wciąż nie doczekała się trybu fabularnego z prawdziwego zdarzenia - premiera przewidziana jest na lato.

Street Fighter V - Cinematic Story Trailer

Yoshinori Ono przyznał w kwietniu, że nie spodziewał się aż takiego zapotrzebowania na tryby dla jednego gracza. Ale kilka przedpremierowych bet powinno jednak dać jego ekipie wyobrażenie o potencjalnym natężeniu ataku graczy na serwery. Tymczasem multiplayer - najważniejszy element Street Fighter V - mocno kulał jeszcze długo po premierze. To pewnie też odstraszało klientów, a efekty widzimy teraz.

Tragedii nie ma. Capcom sprzedał mniej gier, niż planował, ale sprzedaż SFV wciąż utrzymuje się na stałym poziomie. Gracze nie obrazili się więc na grę tak do końca, po prostu czekają aż będzie bardziej rozbudowana. Trzeba też wspomnieć, że do rywalizacji w Street Fighter V w ramach tegorocznego Evo zapisało się ponad 4 tysiące chętnych. To rekord.

W czerwcu duży dodatek fabularny. W lipcu Evo. Aż chciałoby się potem wydać grę z nową okładką, wspominającą o rekordowej popularności SFV w globalnym turnieju oraz bardzo ważnej zawartości, by znów przyciągnąć uwagę graczy. Zwłaszcza, że póki co tytuł jest "pod kreską". Capcom zapowiedział niby, że w przypadku piątki nie będzie żadnych nowych iteracji z nowinkami w systemie czy balansie zawodników, ale o reedycjach chyba nie mówił...

[źródło: Eurogamer]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.