Sony chciało zarejestrować nazwę "Let's Play". Poszło to tak dobrze, jak możecie się domyślać

Sony chciało zarejestrować nazwę "Let's Play". Poszło to tak dobrze, jak możecie się domyślać11.01.2016 18:16
Patryk Fijałkowski

Jak zauważył jeden z użytkowników forum NeoGAF, pod koniec zeszłego roku Sony próbowało zarejestrować jako znak handlowy nazwę "Let's Play". Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych odmówiło, ale nie z powodów, o których myślicie.

W opisie wniosku, który trafił do amerykańskiego urzędu 28 października zeszłego roku, można przeczytać, że pod nazwą „Let's Play” firma chciała zarejestrować co następuje:

„Elektroniczna transmisja i streaming gier wideo przez globalne i lokalne sieci komputerowe; streaming materiału audio, wizualnego i audiowizualnego przez globalne i lokalne sieci komputerowe”.

Czy oznacza to, że Japończycy planowali po skutecznym zabezpieczeniu na własne potrzeby znaku handlowego dobrać się do graczy, publikujących swoje filmy z gier pod nazwą „Let's Play”? To raczej mało prawdopodobne. Bardziej realne wydaje się, że Sony chce wystartować z własną usługą o tej nazwie na Playstation 4 i zamierzało zabezpieczyć się przed ewentualnym późniejszym użyciem tego określenia przez Microsoft.

Jednak niezależnie od tego, jakie były plany, na razie wygląda na to, że spalą one na panewce. Ale wcale nie dlatego, że ktoś w Biurze Patentów i Znaków Towarowych USA puknął się w czoło i powiedział: „chwila, przecież Let's Play to nazwa, której używają wszyscy i ich matki”. Nie. Dlatego, że to jest już zarejestrowany znak handlowy.

Poznajcie firmę Let'z Play of America. Działa ona od lipca 2012 i świadczy usługi, pozwalające „entuzjastom gier wideo na spotykanie się i uczestniczenie we wspólnych rozgrywkach na żywo i turniejach, zarówno online jak i offline”. Od grudnia 2013 firma ta jest właścicielem znaku handlowego, przedstawiającego litery LP w okręgu i stylizowany napis Let'z Play.

Amerykański urząd uznał, że znak, który chce dla siebie zabezpieczyć Sony jest zbyt podobny do już zarejestrowanego i mógłby powodować nieporozumienia wśród klientów.  Sony ma teraz pół roku, by odpowiedzieć na te wątpliwości.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.