"Sniper: Ghost Warrior 2 to największa światowa premiera polskiej gry w 2013" - rozmawiamy z Markiem Tymińskim, prezesem City Interactive

"Sniper: Ghost Warrior 2 to największa światowa premiera polskiej gry w 2013" - rozmawiamy z Markiem Tymińskim, prezesem City Interactive13.03.2013 10:28
marcindmjqtx

Alien Fear jeszcze w 2013, Lords of the Fallen i Enemy Front w 2014 roku - popytaliśmy o wszystkie aktualne projekty firmy.

Logo City Interactive nie pojawiło się na planszy z kilkudziesięcioma firmami tworzącymi na PS4. Tymczasem już jakiś czas temu informowaliście, że rozpoczynacie prace nad grą na konsole następnej generacji. Może Pan powiedzieć coś więcej na ten temat? Czy spodziewać się, że to któraś z już zapowiedzianych gier, czy zupełnie nowy tytuł?

Na dzień dzisiejszy mogę jedynie potwierdzić, że Lords of The Fallen, gra action RPG, jest przygotowywana z myślą o konsolach następnej generacji. O innych naszych grach nie mogę jeszcze nic oficjalnie powiedzieć, ale zapewniam, że nie poprzestaniemy na jednym tytule.

Macie już devkity konsol nowej generacji? W skrócie: co mogą nam przynieść nowe sprzęty i jak City się wśród nich odnajdzie?

Nowe konsole, po pierwsze, dadzą nową jakość graczom. Po drugie, pozwolą nam, producentom, w sposób bardziej efektywny tworzyć gry na te platformy. Po prostu - samo przystosowanie gry na konkretną platformę będzie trwało znacznie krócej. Devkity będą u nas wkrótce i nie widzę z tym większego problemu, gdyż mamy jeszcze dużo czasu do skończenia prac. Nie musimy się z tym nigdzie strasznie śpieszyć.

Najciekawszym moim zdaniem projektem City jest Lords of the Fallen, planowany właśnie na konsole nowej generacji. Czy ta gra była już pokazywana w Sony i Microsofcie? Jakie reakcje?

Tak, była. Wszystko co jest z tym związane objęte jest tajemnicą na razie.

Co może Pan powiedzieć teraz o tej produkcji? Coś więcej o środowisku, w jakim toczy się gra? Kto będzie jej głównym konkurentem na rynku?

Mogę zdradzić jedynie tyle, że gra wygląda bardzo dobrze i jest trudna. W przeciągu paru miesięcy powiemy więcej. Nie chcemy „spalić” najciekawszych informacji.

Dawno, dawno temu City produkowało - delikatnie mówiąc - przeciętne produkcje kosztujące małe pieniądze. Kiedy pojawił się pomysł zrobienia czegoś z wyższej półki?

Zaczęliśmy od kilkuset tysięcy złotych kapitału, więc nie było nas stać na większe produkcje, dlatego skupialiśmy się głównie na mniejszych grach, w niższej cenie. W ten sposób zbudowaliśmy kapitał i doświadczenie, by przejść na wyższy poziom. Wejście na giełdę w tym również bardzo pomogło. W ostatnich latach stworzyliśmy wiele wysokiej jakości gier, w tym chociażby serie gier przygodowych na PC i konsolę DS. Oczywiście naszym największym sukcesem był pierwszy Sniper: Ghost Warrior, który spodobał się graczom na całym świecie. Kolejnym wyzwaniem dla nas jest robienie gier, które będą cieszyć się uznaniem najbardziej hardkrowych graczy. Alien Fear, science fiction shooter, jest robiony głównie z myślą o nich.

Dlaczego pierwszy Sniper odniósł sukces? Trafił w niezagospodarowane pole, był tani? Jedno i drugie?

Po prostu, spodobał się graczom. Mimo początkowych niedoróbek, które dość szybko usunięto patchami, oferował ciekawą i zupełnie niepowtarzalną rozgrywkę. Nasz ówczesny research rynkowy pokazał, że jest cała masa graczy, którzy wolą takie, nieco taktyczne podejście do tematu strzelanin. I taką grę im dostarczyliśmy z sukcesem. Co do ceny - pierwszy Sniper nie był grą „tanią”, po prostu miał nieco niższą ceną od innych nowych produktów na półce, co dodatkowo pomogło go wypromować i osiągnąć sprzedaż ponad 3 mln sztuk. We wszystkich rankingach był jednak uwzględniany w kategorii full price, warto o tym pamiętać.

Skąd wzięło się tyle, zdaje się aż 9, obsunięć premiery Snipera 2?

Sniper: Ghost Warrior 2 to największa światowa premiera polskiej gry w 2013. Kilkukrotne przesunięcia tej premiery wzięły się z chęci maksymalnego dopracowania tytułu, były też związane z zagadnieniami technicznymi dotyczącymi technologii z CryEngine 3, na której oparta jest gra. Jedno i drugie mamy już za sobą, produkcja przeszła pomyślnie wszystkie wymagane certyfikacje w Microsoft oraz Sony (na Amerykę Północną). W tej chwili finalnie doszlifowujemy wersję na komputery PC z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, które na pewno spodobają się graczom. Najważniejsze, że wszystko zmierza ku pozytywnemu końcowi, czyli premierze największej polskiej produkcji 2013 roku.

Jak ważny dla City jest Sniper 2? Jaka to część działalności City i jak wiele od niego zależy?

Sniper Ghost Warrior 2 jest dla nas bardzo ważnym projektem. Wyniki finansowe za rok 2013 zależą głównie od sprzedaży tej gry oraz od sukcesu Alien Fear. To druga gra, która ukaże się w tym roku i myślę, że zyska uznanie wśród graczy. Od ponad dwóch lat pracujemy też nad Enemy Front, grą która zadebiutuje w przyszłym roku. Z kolei od półtora roku tworzy się Lords of the Fallen, tytuł który trafi na rynek również w 2014 roku. Z uwagi na to, że w portfolio mamy obecnie mniej produktów, ale za to dużo większych niż kilka lat temu, każdy z nich jest dla nas bardzo istotny.

Jakie wrażenia ma studio z pracy na Cry Engine 3? Mogliście liczyć na pomoc Crytek w kwestiach technicznych?

CryEngine 3 jest nowym silnikiem, na którym nie powstał jeszcze żaden duży komercyjny produkt, z wyjątkiem gier wyprodukowanych przez Crytek. Sniper 2 to pierwsza duża, światowa produkcja korzystająca z tej technologii. Nowe silniki niosą za sobą spore ryzyko, które najczęściej ma wpływ na prace nad naszą grą. Tak było i w naszym przypadku. Aby grę stworzyć, musieliśmy napisać masę linii kodu, dodać cały szereg rozwiązań, które nie były częścią przekazywanej nam technologii. Najważniejsze, że mamy to już za sobą. Druga część Snipera jest gotowa i niedługo znajdzie się na półkach sklepowych.

Co dokładnie dzieje się z Enemy Front? Z projektu kilka miesięcy temu odszedł Stuart Black, sam widziałem grę na zeszłorocznym E3 i nie wyglądała najlepiej. W planach był tryb multiplayer, którym miało się zajmować rumuńskie studio. Pierwotnie mówiliście o premierze w drugim kwartale.

Szkoda, że się Panu nie spodobała. Na wielu innych dziennikarzach zrobiła bardzo dobre wrażenie. Przykładem niech będzie amerykański GameInformer, który w swoim magazynie zamieścił pozytywną zapowiedź właśnie po E3. Mimo wszystko przebudowujemy w tej chwili znacząco grę i mam nadzieję, że podczas nadchodzącej prezentacji na E3 zmieni Pan zdanie.

City zaczyna być kojarzone z przesuwaniem premier gier - praktycznie każda produkcja, o której wspominałem, została opóźniona. Nie sądzi Pan, że tak duże opóźnienie gry może nadwątlić zaufanie inwestorów do firm produkujących gry notowanych na giełdzie?

City Interactive jest pierwszą firmą z branży notowaną na polskiej giełdzie. To nasz sukces przykuł uwagę rynku kapitałowego do branży gier i w dużej mierze umożliwił kolejnym spółkom zaistnienie na nim. Inwestorzy o tym pamiętają. Jestem przekonany o dużym zaufaniu jaki ma do nas nasz akcjonariat. Kolejny nasz sukces tym bardziej wzmocni wizerunek branży w świecie biznesu.

By dokończyć Snipera 2, City pożyczyło od inwestorów ponad 20 milionów złotych emitując obligacje. Czy uda się je spłacić w maju i czerwcu, według planu?

Tak, nie widzę absolutnie żadnego problemu w terminowej spłacie obligacji. Przewiduję również, że ten rok pod kątem zysku będzie rekordowy nie tylko w historii City Interactive, ale i całej polskiej branży.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.