PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F

PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F01.03.2010 17:49
marcindmjqtx

Jak na razie nadal nie ma łatki na błąd, który uniemożliwia granie na części starszych modeli PlayStation 3. SCE Polska wie o problemie. Ich komunikat znajdziecie poniżej.

AKTUALIZAJCA: Łatka ma się pojawić w przeciągu 24h. Do tego czasu lepiej nie włączajcie starszych modeli PS3.

Podsumujmy co do tej pory wiadomo:

  • Błąd pojawił się po północy gdy data zmieniła się na 1 marca 2010. Podobno związany jest on z latami przestępnymi i tym, że luty ma raz 28, a raz 29 dni, co jak się okazuje, nie dla wszystkich jest jasne. Podobno sytuacja ma się sama naprawić po północy - 2 marca, są to jednak informacje nieoficjalne.
  • Jest to problem sprzętowy. Odpięcie konsoli od sieci nic nie da.
  • Najczęściej pojawiający się numer błędu to 8001050F. Mówi on o niemożności połączenia z PSN i synchronizacji trofeów. Niestety, przez to nie możemy bawić się nawet w gry dla pojedynczego gracza - zarówno te wydane na płytkach, jak i te pobrane z PSN. Działają jedynie gry bez trofeów.
  • O dziwo łatki pobierają się bez problemu, choć gry nadal nie działają.
  • Podatne na niego są na pewno pierwsze modele PS3 z dyskiem 60GB. Późniejsze modele z 80GB podobno działają dobrze. Na pewno spokojnie bawić mogą się posiadacze wersji "slim" - 120/250GB
  • Debugi i konsole testowe również poleciały. Niektórym w momencie finałowej walki z pewnym bogiem greckim. Wyobraźcie sobie frustracje.
  • Błąd móże uszkodzić pliki z trofeami, a na pewno nie zaliczyć tych niedawno zdobytych. Podobno nieczytelne stają się też niektóre save'y z gier. Padają też dynamiczne motywy.
  • Zmiana firmware nie pomaga.
  • Zegarki systemowe przestawiają się na 1 stycznia 2000, ale to akurat najmniejszy problem, choć nie da się oczywiście skorygować via internet.
  • Problem występuje na całym świecie.

Coś pominęliśmy? Dajcie znać. SCE oczywiście zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by go jak najszybciej usunąć. Poniżej znajdziecie oświadczenie polskiego oddziału.

Mamy świadomość, że wielu z Was ma problemy z podłączeniem się do PlayStation Network oraz użytkowaniem konsoli PlayStation 3.

Wygląda na to, że nowe modele konsoli (120 i 250 GB)nie są objęte tym problemem.

Zawęziliśmy listę przyczyn jakie do tego doprowadziły i nasi inżynierowie pracują nad przywróceniem połączeń cały czas.

Przepraszamy za wszelkie wynikające z tego niedogodności i doceniamy Waszą cierpliwość, kiedy pracujemy nad opanowaniem sytuacji. Kiedy tylko w tej sprawie pojawią się dalsze informacje natychmiast przekażemy je dalej.

Informacje o rozwiązaniu problemu pojawią się również na naszej oficjalnej stronie (pl.playstation.com oraz w Centrum Obsługi Klienta PlayStation (801 230 000).

Zespół SCE Polska

Mam nadzieję, że Sony szybko znajdzie sposób na załatanie błędów oprogramowania konsoli i problem szybko ustąpi. Jasne, inne firmy też miały takie wpadki, ale szczerze mówiąc, to nie pamiętam awarii, która nie pozwalałaby mi grać w gry w trybie single-player.

No i data 29 luty 2010 chyba na długo pozostanie im w pamięci.

AKTUALIZACJA: Sony potwierdziło, iż problemem jest spowodowany przez zegar konsoli. Łatka ma się pojawić w przeciągu 24 godzin. Czekamy. W międzyczasie radzimy nie odpalać swoich konsol.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.