Pierwsze wrażenia: Quantum Theory

Pierwsze wrażenia: Quantum Theory26.09.2009 06:56
marcindmjqtx

PS3 nie ma swojego Gears of War? Pewnie, że ma. Prawie, gdyż Quantum Theory ukaże się na wiosnę przyszłego roku i jest jawna zrzynką dzieła Bleszinskiego. Tak jawną, że nikt nawet nie krępuje się o tym mówić. Co również istotne - jest tworzona przez Japończyków! Czy azjatycka wersja Marcuxa Fenixa godnie umili oczekiwanie na 3 część Gearsów?

Fragmenty rozgrywki i historii mogliście poznać już z wcześniejszego trailera. Trzeba przyznać, że ta druga jest wyjątkowo głupia nawet, jak na prostą strzelaninę. Do miasta przybywa "ten gość" i co najpierw robi? Pyta "co to za wieża". To zła, żyjąca wieża, więc trzeba się do niej udać i wszystkich wystrzelać. Nie pastwmy się jednak, nie po to gramy w strzelaniny, aby delektować się godną Oskara historią, tylko aby postrzelać.

I jeśli o ten aspekt chodzi, to fani Gears of War odnajdą się w grze już po minucie. Sterowanie zostało zaprojektowane niemal identycznie, X to osłona, lewy trigger przycelowanie, a prawym oddajemy strzał. Ot, strzelankowy elementarz. Motywem, który stanowi o oryginalności akcji musi być zatem co innego - Syd, protagonista, ma ze sobą towarzyszkę Filenę. Ta zajmuje się sobą i przeciwnikami aż do momentu, gdy wciśniemy L1 - wtedy Syd przywołuje blondynkę, zakłada ją sobie na ramię i rzuca. Na początku, nieco zdezorientowany tym motywem, kilka razy bidulką trafiłem w ścianę, ale potem już poszło gładko. W pewnym momencie natrafiłem na gościa, który osłaniał fragment terenu z broni maszynowej i nijak nie można było go odejść. W tym momencie z pomocą przyszła właśnie Filena, która rzucona do niego błyskawicznie zajęła się sprawą. Szkoda, że takich patentów w demie nie było zbyt wiele, bo to jest szansa na odróżnienie Quantum Theory od bliźniaczo podobnych produkcji.

Co strasznie kulało we wczesnej wersji, to oprawa. Jeśli chodzi o (moim zdaniem, tandetny) styl graficzny to zobaczcie go na podlinkowanym wyżej trailerze. Postacie jakby ociosane z drewna i kiczowate, niewielkie lokacje z oponentami będącymi przerobionymi Locustami nie nastrajają pozytywnie. Najgorzej prezentowała się jednak animacja, która przy zupełnie pustym pomieszczeniu potrafiła nagle zwolnić ni z tego, ni z owego do kilku klatek na sekundę. Autorzy zapewniali, że oprawa ulegnie jeszcze poprawie, ale czy zdążą przez te kilka miesięcy wyciągnąć choć trochę wyższą rozdzielczość tekstur, a jednocześnie dojść do ładu z animacją? Wątpię. Pamiętajmy jednak, że pierwsze koty za płoty i gdzieś Japończycy muszą się takie gry nauczyć robić. Jak na debiut - mogło być znacznie gorzej. Szkoda tylko, że mało kto to kupi. Na zachodzie mamy lepsze gry, a obecni na targach Azjaci niespecjalnie wykazywali entuzjazm. Zupełnie jak my. Zaczekajmy na jakąś późniejszą wersję, może jeszcze się Koei uda nas przekonać.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.