PAX EAST 2010 - Visceral Games o Dead Space 2

PAX EAST 2010 - Visceral Games o Dead Space 228.03.2010 10:41
marcindmjqtx

Na odbywającej się imprezie PAX EAST 2010, zakończyła się niedawno konferencja Visceral Games, zatytułowana "Tworzenie świata horroru w grach wideo", poświęcona grom Dead Space oraz Dead Space 2.

Autorzy gry - producenci Steve Papoutsis i Rich Briggs oraz grafik Ian Milham - rozpoczęli od małego "making off" i skupieniu się na paru aspektach dotyczących pierwszej części gry, m.in. środowiska po jakim przyszło nam się poruszać w jedynce, inspiracji przy tworzeniu pomieszczeń, omówienia poszczególnych etapów ewolucji HUD-a (który pierwotnie był jeszcze bardziej uproszczony) oraz bestiariusza.

Następnie na  scenę wkroczył człowiek, ubrany w perfekcyjnie odwzorowany kombinezon Isaac'a z Dead Space 2, który przez resztę konferencji towarzyszył autorom gry. Zażartowali, że koszt jego produkcji, znacząco przerósł fundusze przeciętnego cosplay'owca, obecnego na PAX. Zbroję w fazie produkcji możecie zobaczyć tutaj.

Potem zaczęły się pytania od widzów oraz odpowiedzi panów z Visceral, z których najciekawsze informacje przedstawiamy poniżej.

Producent Steve Papoutsis przyznał, że Dead Space: Extraction, które pojawiło się na Wii, miało w głównej mierze przybliżyć tą serię osobom z nią niezaznajomionym oraz nieposiadającym PS3 lub X360.

Potwierdzono informacje, że Isaac, na skutek wydarzeń z pierwszej części gry będzie miał problemy z psychiką. W grze ma być więcej dialogów, dzięki czemu charakter głównego bohatera zostanie wyraźniej zarysowany.

Autorzy póki co zaprzeczyli jakoby w Dead Space 2 udostępniono rozgrywkę w trybie 3D. Mimo że uważają tę technologię za interesującą, to na razie są skupieni na dostarczeniu "perfekcyjnie przygotowanej gry", na wszystkie docelowe platformy.

Twórcy twierdzą, że mają jeszcze wiele do opowiedzenia w uniwersum Dead Space'a. Czy możemy w takim razie spodziewać się kolejnych komiksów, filmów lub gier? Niepotwierdzone, ale całkiem możliwe.

Największym aplauzem podczas całej konferencji, cieszyła się prezentacja dwóch krótkich filmików z rozgrywki, różniących się zaledwie drobiazgami. Ukazywały one Isaac'a w pędzącej z ogromną prędkością kolejce. Nagle skład się rozłączył, a Isaac by dogonić uciekające wagony, wykorzystał wbudowane w buty silniki odrzutowe, które pozwoliły mu lecieć.

Rafał Rutkowski

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.