Od 2006 roku ukazało się ponad 50 gier poświęconych zombie. Serio branżo?

Od 2006 roku ukazało się ponad 50 gier poświęconych zombie. Serio branżo?23.08.2012 17:06
marcindmjqtx

Pamiętacie czasy, kiedy ludzie narzekali na zalew gier poświęconych II Wojnie Światowej. Kto mógł wtedy przypuszczać, że żywe trupy opanują rynek?

Gier o zombie jest mnóstwo. Nie da się tego ukryć. Nie da się zaprzeczyć. Choć w większości z nich zombie są celem, gnijącą masą gotową do przerobienia na kotlety, to twórcy na różne sposoby podchodzą do tej stylistyki. Niektóre gry stawiają na prostą rozrywkę płynącą z eliminacji wrogów, inne chcą przestraszyć gracza, inne wywołać w nim satysfakcję z nauki przetrwania we wrogim świecie.

Zombie bywają szybkie, powolne, wytrzymałe, wiotkie, ale to co je zazwyczaj łączy, to fakt, że najłatwiej je zabić celnym ciosem w głowę.

O przyczyny popularności truposzy zapytałem się Błażeja Krakowiaka z Techlandu, których zeszłoroczne Dead Island trafiło do rąk kilku milionów fanów walki z zombie :

Ilu ludzi, tyle odpowiedzi. Jest tutaj motyw komentarza społecznego - zombie symbolizujące prawdziwą głębię codziennych relacji z ludźmi w kulturze kapitalizmu i pośpiechu. Jest motyw pewnej bezkarności walki z humanoidalnymi, a jednak nie-ludzkimi przeciwnikami (nie bezkarności gier, tylko graczy). Jest pewna szczególna straszność zombie, przez to, że są tak bardzo podobni do ludzi, mogą być straszni w biały dzień, w codziennym otoczeniu. Na pytanie, czemu sami postanowili zrobić grę o Zombie, Krakowiak odpowiada:

Na pewno czynnikiem jest fakt, że tworzymy produkty, na które naszym zdaniem jest zapotrzebowanie - a tak było i wciąż jest w grach o zombie. Natomiast od strony kreatywnej, sami w te gry gramy i pewnych rzeczy nam w nich brakowało - wynikiem takich rozważań jest w Dead Island np. system walki wręcz, walka o życie za pomocą zwyczajnych przedmiotów, czyli mierzenie się z apokalipsą zombie w ramach fantazji "co bym zrobił JA, gdyby to się zdarzyło". Sam pomysł imersyjnej walki wręcz to było coś, co uważano za bardzo trudne zagadnienie, plus inne wyzwania: pokazanie apokalipsy zombie fabularnie na serio (nie lubię określenia realistycznie), bo gry z fabułą były albo bananas (Resident Evil), a inne jej nie miały (Left 4 Dead) Czy moda na zombie może się wkrótce skończyć podobnie jak to miało miejsce z grami drugowojennymi?

W przypadku II Wojny Światowej przejadł się setting, nie istota (use gun on man). To był też jeden z zamysłów Dead Island - wyjątkowy setting, którego normalnie nie łączy się z krwawą apokalipsą. To ile gier na temat zombie wyszło na przestrzeni ostatni lat? Dużo. Poniższa lista powstała w oparciu o niepełną listę tytułów z Wikipedii i własne rozeznanie. Znajdziecie na niej "duże tytuły", od dużych wydawców, ale trzeba pamiętać, że moda na zombie to także dziesiątki produkcji na platformy mobilne i przeglądarki, które dołączają się do wspólnego szumu. Na upartego listę można byłoby też poszerzyć o takie gry jak Mass Effect, gdzie mamy do czynienia z kosmicznymi zombie, ale są one tam tylko jednym z przeciwników.

Dead Rising - 2006

Dead Head Fred - 2007 Touch the Dead - 2007 Resident Evil: Umbrella Chronicles - 2007

Call of Duty: World at War - 2008 Corpse Craft: Incident at Weardd Academy - 2008 Dead Frontier - 2008 The Last Guy - 2008 Left 4 Dead - 2008 Little Red Riding Hood's Zombie BBQ - 2008 Teenage Zombies: Invasion of the Alien Brain Thingys! - 2008 The Last Stand - 2008

Resident Evil 5 - 2009 Resident Evil: The Darkside Chronicles - 2009 Left 4 Dead 2 - 2009 Alive 4-Ever - 2009 Burn Zombie Burn! - 2009 Fort zombie - 2009 I Made a Game with Zombies in It! - 2009 Minecraft - 2009 Plants vs. Zombies - 2009 Shellshock 2: Blood Trails - 2009 Undead Knights - 2009 Zombie Apocalypse - 2009 Zombie Driver - 2009 Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned - 2009 Zombie Tycoon - 2009 Zombie Wranglers - 2009

Dead Rising 2 - 2010 Die2nite - 2010 Call of Duty: Black Ops - 2010 Blood Drive - 2010 Dead Nation - 2010 Red Dead Redemption: Undead Nightmare - 2010 Rock of the Dead - 2010 Zombie Panic in Wonderland - 2010 All Zombies Must Die! -2011 Atom Zombie Smasher - 2011 Dead Block - 2011 Dead Island - 2011 Rise of Nightmares - 2011 Space Pirates and Zombies - 2011 Yakuza: Dead Souls - 2011 Project Zomboid - 2011 Infectonator - 2011

Resident Evil: Revelations - 2012 Resident Evil: Operation Raccoon City - 2012 Amy - 2012 DayZ - 2012 Lollipop Chainsaw - 2012 The Walking Dead - 2012 King Arthur's Gold - 2012

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.