No to kto wygrał Intel Extreme Masters 2016?

No to kto wygrał Intel Extreme Masters 2016?07.03.2016 21:14
Paweł Olszewski

Wielki esport, wielkie nagrody i tylko zwycięzcy trochę zbyt przewidywalni. Ale cieszą między innymi sukcesy Polaków.

Pytanie z tytułu jest przewrotne, bo każdy choć trochę zainteresowany wie, że Intel Extreme Masters to nie jedne mistrzostwa, a zbiór zawodów w kilka różnych gier. Trzy najważniejsze tytuły, których finały rozgrywały się na dużej scenie to Counter Strike: Global Offensive, Starcraft 2: Legacy of the Void, których finały odbyły się w sobotę. No i oczywiście League of Legends, które zajęło całą niedzielę.

Spadek formy Polaków

W Counter Strike: Global Offensive liczyłem na Virtus.pro, złożoną z Polaków drużynę z takimi legendami sceny jak Neo czy TaZ, którzy wywodzą się jeszcze ze złotej piątki – najlepszej polskiej ekipy CS-a. Niestety, choć w 2014 chłopaki podbili serca publiczności i sięgnęli po puchar, rok później odpadli w półfinale, a w tegoroczny IEM skończył się dla nich na ćwierćfinale. I wtedy i teraz Virtusi rozbili się o drużynę Fnatic. Szwedzki skład wygrał zresztą cały turniej, podobnie jak rok temu, zgarniając 104 tysiące dolarów. Tu zobaczycie ostatnie mecze Virtusów (mapa 1, mapa 2).

Ale powiedzcie sami, kto zasługuje na zwycięstwo, jak nie drużyna, której gracz potrafi samodzielnie zdjąć dwóch przeciwników mając 3 punkty życia? Panie, panowie, mistrz olofmeister.

CLUTCH FROM OLOFMEISTER 1v2 with 3 hp fnatic vs Astralis IEM Katowice 2016 semifinal

Chociaż Fallen z Luminosity Gaming, która zajęła drugie miejsce (44 tys. dolarów) też potrafi radzić sobie z nadmiarem przeciwników:

Virtus.pro ostatecznie zajęło miejsce 5-6. (są równoważne) z nagrodą 3 tysięcy dolarów. Cieszy mnie jednak, że w esporcie nie utarło się aż tak bardzo kibicowanie „naszym” i choć Polacy odpadli w piątek, to w sobotę na finałach i tak trudno było znaleźć miejsce siedzące, a sala gromko oklaskiwała zmagania graczy. Finałowe mecze możecie sobie jeszcze nadrobić: mapa 1, mapa 2

Zergi zergowi zergiem

W Starcrafcie 2 ucieszyły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze bardzo międzynarodowy dobór graczy – po zeszłorocznych zawodach startowali sami Koreańczycy, w tym zmieniono nieco system kwalifikacji i dzięki temu w turnieju pojawili się gracze z choćby Australii, Meksyku czy Brazylii. Było też trzech Polaków. O tym, że odpadł Grzegorz „MaNa” Komincz (miejsce 9-16 – 6 tys. dolarów) wiedzieliśmy już w piątek. Osiemnastoletni talent, Mikołaj „Elazer” Ogonowski poległ w 1/8 finału z Koreańczykiem, Shin Dong Wonem zwanym Hydra – ostatecznie za miejsce 5-8 dostał 8 tysięcy dolarów. Artur „Nerchio”Bloch dotarł do półfinału, gdzie też nadział się na Koreańczyka - Choi Seong Huna – zwanego Polt. Można mu pogratulować miejsca 3-4. i kwoty 10 tysięcy dolarów.

StarCraft 2 - Nerchio vs. Polt (ZvT) - IEM Katowice 2016 - Semifinal

Na szczęście w drugim półfinale Norweg Jens „Snute” Aasgaard dzielnie stawił czoła Hydrze i w finale nie oglądaliśmy bratobójczego pojedynku. Tyle się rozpisałem o dominacji Zergów, a tymczasem Polt wygrał cały turniej Terranami i zabrał do domu 35 tys. dolarów.

Liga nudy

League of Legends… Był to jeden z tych turniejów, w których gra SKT Telecom T1 z Korei. Na reddicie policzono dziś, że od kiedy Faker dołączył do zespołu, SKT przegrało z drużynami spoza Korei raptem 6 meczów. Wygrało… 50. Wiecie więc, kto zwyciężył – co zresztą przewidziałem przed IEM?

SK Telecom T1's Lee "Faker" Sang-hyeok - A True Champion

SKT usiłował stawić czoła europejski Fnatic, który zrobił wszystkim niespodziankę dochodząc do finałów i pokonując dwie chińskie drużyny po drodze. Z SKT już nie poszło im tak łatwo. W pierwszym meczu jeszcze usiłowali walczyć, przejęli z początku inicjatywę, ale w pewnej chwili znani z powolnych startów Koreańczycy jakby przełączyli przycisk „Zmiażdżyć”. No i zmiażdżyli. W drugim Fnatic próbowało ciut mniej, skupiając się głównie na polowaniu na pojedynczych graczy, a zwłaszcza Fakera. W trzecim zespół SKT nie czekał, aż spróbują – zagrał tak, że Fnatic poddał się po nieco ponad 20 minutach. Oglądało się to źle, drużyny grały zachowawczo, czekając na błąd przeciwnika. Możecie to obejrzeć w sieci, ale polecam tylko pierwszy mecz. Drugi i trzeci linkuję dla porządku.

Swoją drogą dały się słyszeć głosy niezadowolenia, że na IEM z Europy zaproszono Fnatic i Origen. To oczywiście znane i lubiane zespoły, ale bądźmy szczerzy: oba były bardzo dobre w zeszłym sezonie i nawet w mistrzostwach świata. Jednak w trwającej obecnie lidze, znajdują się w środku stawki. Zgromadzeni w Spodku fani woleliby zobaczyć czołowe H2K lub G2 Esports, gdzie grają polscy zawodnicy, ale zaproszenia wysłano zapewne jakiś czas temu, zanim zespoły pokazały swoją formę.

Pozostałe dyscypliny

Ogrom dyscyplin oraz fakt, że pozostałe rozgrywki toczyły się w osobnym budynku, często równolegle, sprawił, że niestety nie udało mi się ich obejrzeć, nawet we fragmencie. Poniżej krótkie zestawienie:

  • Hearthsone – zwyciężył Esteban "AKAWonder" Serrano, zgarniając 5 tysięcy dolarów – mecz finałowy;
  • Heroes of the Storm – pierwsze miejsce i nagrodę 25 tysięcy dolarów zdobył europejski zespół Dignitas;
  • Intel Challenge: zawody kobiet w Couter Strike: Global Offensive należały do drużyny WRTP (We Run This Place), która za tytuł mistrza otrzymała 15 tysięcy dolarów.

A na dłuższy wywód o blaskach i cieniach turnieju zapraszam w weekend.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.