Na Wii nie ma co pisać gier, bo i tak się nie sprzeda

Na Wii nie ma co pisać gier, bo i tak się nie sprzeda22.01.2009 19:34
marcindmjqtx

W tym sezonie analizowanie wyników NPD wydaje się nie mieć końca, a tym razem swój kamyczek do ogródka dorzuca Michael Klotz, analityk z wymienionej korporacji. Sprawdzono bowiem, jak przez ostatnie lata prezentował się stosunek sprzedaży największych hitów, do całkowitych wyników danej platformy. Krótko mówiąc, ile procent rynku zgarniało pierwsze 10 czy 20 gier z list bestsellerów.

Patrząc na sprzedaż gier od 2000 do 2008, 29% SKU odpowiadało za 80% sprzedaży. Patrząc na miniony rok 2008, ta ilość [SKU] spadła do 20%. Czyli coraz większy kawał tortu mają dla siebie najwięksi wydawcy, których hity rozchodzą się coraz lepiej i lepiej. Robi się ogromna przepaść pomiędzy najgłośniejszymi tytułami i tymi cichszymi, które nie mogą liczyć już na tak dobry odbiór u konsumentów. Z tego najciekawiej wygląda przypadek Wii:

Gdy spojrzysz na Wii, to co jest naprawdę interesujące, to że w roku 2008 dziesięć największych SKU odpowiadało za 44% sprzedaży. A na rynku obecnych były 432 tytuły na Wii. (...) Patrzysz na 422 tytuły, które walczą o pozostałe 56% sprzedaży. Nie trzeba dodawać, że pierwsze dziesiątka przepełniona jest grami od Nintendo takimi jak Wii Fit, Mario Kart Wii czy Wii Play. Oznacza to tak naprawdę problem dla deweloperów jak i graczy, bo ci pierwsi gdy zobaczą te wyniki to zrezygnują z inwestowania w tak niepewny rynek, a my po prostu nie dostaniemy gier. I tyle. Można łudzić się, że nadchodzące hardkorowe gry od Segi coś zmienią, ale chyba to jednak nie wypali. MadWorld i inne będą walczyły z tymi ponad 400 grami o 56%. Lekko nie będzie.

Jakub Tepper

[via Gamasutra]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.