Mikrotransakcje opłacają się Activision bardziej niż sprzedaż gier

Mikrotransakcje opłacają się Activision bardziej niż sprzedaż gier09.02.2018 18:19

Jakby ktoś się jeszcze dziwił, czemu to robią.

Najnowsza informacja z cyklu "wiadomo było, że jest źle, ale nie, że aż tak". Jeżeli ostatnie miesiące, szum wokół skrzynek z losową zawartością w Battlefroncie 2 i dochodzące z różnych miejsc sygnały o zbliżających się rozwiązaniach prawnych dały wam nadzieję na to, że mikrotransakcje znikną z gier, to zastanówcie się raz jeszcze. Nic nie zniknie. Najwyżej się zmieni, dopasuje do sytuacji, ale zostanie z nami jeszcze na długo.

Activision Blizzard podało swoje wyniki finansowe za 2017 rok i wynika z nich, że ponad połowa przychodów uzyskanych przez firmę w tym okresie pochodziła z mikrotransakcji. 4 miliardy dolarów z 7,16 miliarda całości. Całkiem realnie więc firmie tej sprzedawanie cyfrowych dóbr opłaca się w tej chwili bardziej, niż tworzenie gier*.

Na drobne uspokojenie można tu dodać, że Activision jest właścicielem tworzącej gry mobilne firmy King, odpowiedzialnej za połowę przychodów z cyfrowych transakcji. Jeżeli spojrzeć na gry pecetowe i konsolowe zostają więc marne 2 miliardy z 5,16 miliarda, 39 proc. przychodów w tym segmencie.

Oznacza to ni mniej ni więcej, że wiele jest jeszcze do zrobienia i Activision z całą pewnością nie ustanie w wysiłkach, żeby wycisnąć z hardkorowych graczy jeszcze więcej. Jeżeli patrzeć na ostatnie lata, to przecież rynek dużych gier coraz bardziej przypomina mobilny - zmiany idą w tę stronę, nie w przeciwną.

Dominik Gąska

* No dobra, to stwierdzenie jest trochę na wyrost, bo najpierw trzeba stworzyć grę, do której całe to tałatajstwo będzie można sprzedawać, ale podoba mi się dramatyzm tego zdania, więc je zostawię.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.