Marcowe wyniki NPD

Marcowe wyniki NPD17.04.2009 01:05
marcindmjqtx
  • PlayStation 2 112K (-14,5% w stosunku do lutego, -48,15% w stosunku do zeszłego roku)
  • PlayStation 3 218K (-21,01%, -15,18%)
  • PSP 168K (-15,58%, -43,43%)
  • Xbox 360 330K (-15,60%, +25,95%)
  • Wii 601K(-20,19%, -16,64%)
  • Nintendo DS 563K (-4,25%, -19,34%)

Oto i marcowe wyniki NPD. W zasadzie sytuacja bez zmian, chociaż widać, że wszystkim, oprócz Microsoftu spadło. W lutym firma miała 54% wzrostu rok do roku, teraz "jedynie" 25%. Obniżka ceny robi swoje, zwłaszcza, że to już 6 z kolei miesiąc, w którym widać wzrost.

Killzone 2 nie okazał się chyba takim system sellerem, na jaki liczyło Sony. To kiedy ta obniżka?

Wii nadal udaje się sprzedać więcej niż konkurencja do kupy (PS3 + 360), ale widzimy naprawdę spory spadek. Ciekawe też, jak obniżka ceny wpłynie na wyniki PS2 w kwietniu.

Warto zauważyć, że mimo kwietniowej premiery DSi sprzedaż DSa jakoś strasznie nie poleciała w dół, patrząc na luty.

Przejdźmy do gier:

RESIDENT EVIL 5* CAPCOM USA 360 938K POKEMON PLATINUM VERSION NINTENDO OF AMERICA NDS 805K HALO WARS* MICROSOFT 360 639K RESIDENT EVIL 5* CAPCOM USA PS3 585K WII FIT W/BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA WII 541K MLB '09: THE SHOW SONY PS3 305K KILLZONE 2 SONY PS3 296K WII PLAY W/REMOTE NINTENDO OF AMERICA WII 281K MARIO KART W/WHEEL NINTENDO OF AMERICA WII 278K MAJOR LEAGUE BASEBALL 2K9 TAKE 2 INTERACTIVE 360 205K

Ogromny sukces RE5 (prawie milion na Xboksie 360 i 600 tysięcy na PS3) i ogromna porażka GTA: Chinatown Wars, które nie załapało się nawet do top 10, czyli zeszło się go mniej niż 205 tysięcy sztuk. Przewidywania analityków z EEDAR się sprawdziły (przy okazji możecie też sprawdzić jak bardzo rozminęli się z faktycznymi wynikami hardware). Warto też zauważyć, jak dobrze sprzedało się Halo Wars.

Nisko Killzone 2, spodziewałem się dużo lepszego wyniku. Nawet MLB 09 zeszło lepiej, choć co prawda nieznacznie. W starciu tytułów ekskluzywnych w marcu wygrywa gra od MGS, tak samo wygląda sytuacja, jeżeli weźmiemy pod uwagę sprzedaż KZ2 od momentu premiery (619 tys). Siła marki Halo robi swoje. Poza tym, to po prostu dobra gra no i konsol MS jest w USA więcej.

O trzech standardowych grach od Nintendo nie piszę, bo i nie ma po co.

Uff - na szybko wniosków tyle. Czekamy na wasze.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.