Majowe wyniki NPD - L.A. Noire sprzedaje się dobrze, ale nie znakomicie

Majowe wyniki NPD - L.A. Noire sprzedaje się dobrze, ale nie znakomicie16.06.2011 14:43
marcindmjqtx

W najnowszym odcinku Wyników Sprzedaży gier i sprzętu w USA okazuje się, że gracze wolą westerny od kryminałów.

Maj 2011 roku był pod względem obrotów (które wyniosły 743,1 miliona dolarów) najsłabszym miesiącem na amerykańskim rynku gier od października 2006 roku. Czyli od bardzo, bardzo dawna. Oczywiście, mowa tylko o rynku sprzedaży fizycznej, przypomnijmy, że NPD nie bierze pod uwagę coraz prężniej rozwijającej się cyfrowej dystrybucji.

Jeśli chodzi o sprzęt, to obroty w tym segmencie wyniosły 228,9 miliona dolarów, co oznacza spadek o pięć procent w stosunku do maja poprzedniego roku. Nie mamy niestety dokładnych danych sprzedaży każdej platformy, Microsoft podał jednak, iż z półek zniknęło 270 tysięcy Xboksów 360, a Sony pochwaliło się 140 tysiącami sprzedanych sztuk PlayStation 3. To sporo, bo aż o 14 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.

Z kolei w segmencie oprogramowania obroty wyniosły 375,8 miliona dolarów, czyli o 19 procent mniej niż w maju ubiegłego roku. Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się gier wygląda następująco:

1. L.A. Noire (Take-Two - 360, PS3)

2. Brink (Bethesda - 360, PS3, PC)

3. Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game (Disney - Wii, 360, NDS, PS3, 3DS, PSP, PC)

4. Portal 2 (EA - 360, PS3, PC)

5. Mortal Kombat 2011 (Warner Bros. - PS3, 360)

6. Call of Duty: Black Ops (Activision - 360, PS3, Wii, NDS, PC)

7. Zumba Fitness: Join the Party (Majesco - Wii, 360, PS3)

8. NBA 2K11 (Take-Two - 360, PS3, Wii, PS2, PSP, PC)

9. Just Dance 2 (Ubisoft - Wii)

10. Lego Star Wars III: The Clone Wars (LucasArts - Wii, NDS, 360, PS3, 3DS, PSP, PC)

NPD nie podaje niestety danych dotyczących ilości sprzedanych egzemplarzy gier, pewne informacje posiadamy jednak z innych źródeł. Wiemy dzięki temu, że okupujące pierwsze miejsce w zestawieniu L.A. Noire sprzedało się w około 900 tysiącach sztuk. To słabiej niż ubiegłoroczna gra Rockstara - Red Dead Redemption, które w pierwszym miesiącu zanotował sprzedaż na poziomie 1,5 miliona pudełek. Gracze wolą westerny od kryminałów noir?

Niech nie dziwi Was także brak Wiedźmina 2 w zestawieniu - to tylko rynek amerykański, gry tylko pecetowe nie mają w takich zestawieniach zbyt wiele do powiedzenia. Poczekajmy do premiery wersji na Xboksa 360.

Za miesiąc przekonamy się, jak sprzedał się wyjątkowo marny, ale agresywnie promowany i długo (dłuuuuuuuuuuuuugo) oczekiwany Duke Nukem Forever.

Tomasz Kutera

Wybrane dla Ciebie
Majowe wyniki NPD
marcindmjqtx
Majowe wyniki NPD
marcindmjqtx
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.