Lutowe wyniki NPD

Lutowe wyniki NPD20.03.2009 12:13
marcindmjqtx

Lutowe wyniki NPD wyglądają następująco, jeżeli chodzi o hardware:

  • Wii - 753 tys (74% w górę porównując rok do roku, 10% w górę porównując do stycznia)
  • Nintendo DS - 588 tys (0%, 15%)
  • Xbox 360 - 391 tys (54%, 26%)
  • PLAYSTATION 3  - 276 tys (1% spadku, 35% w górę)
  • PSP - 199 tys (18% spadku, 15% w górę)
  • PlayStation 2 - 131 tys (63% spadku, 29% w górę)

Podsumowując: Nintendo - niesamowity wzrost Wii, które znowu sprzedało się lepiej niż konkurencja razem wzięta i złapanie 57% ogólnej sprzedaży. Standard. Na rynku konsol przenośnych DS znowu pozamiatał, chociaż o dziwo, jego sprzedaż nie skoczyła w stosunku do zeszłego roku. Jednak utrzymanie jej na tym poziomie to też coś. MS wg NPD miał najlepszy miesiąc w swojej historii pomijając premierę Halo 3 i okresy świąteczne. Do tego 54% wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem - widać, że obniżka ceny się przydała. Natomiast u Sony cóż, rok do roku sprzedaż wszystkich ich platform spadła, choć PS3 bardzo nieznacznie. Zbierając do kupy ich platformy mają oni 26% sprzedaży zeszłego miesiąca (PS3+PS2 sprzedało się też w sumie nieznacznie lepiej niż samo 360). Czy potrzebna jest obniżka ceny? Patrząc na to, jak sprzedają się tańsze konsole - zdecydowanie.   Przejdźmy zatem do gier.

  1. Wii Fit w/ Balance Board (WII) - 644 tys
  2. Street Fighter IV (360) - 446 tys
  3. Street Fighter IV (PS3) - 403 tys
  4. Wii Play w/ Remote (WII) - 386 tys
  5. Killzone 2 (PS3) - 323 tys
  6. Wii Mario Kart with wheel (WII) - 263 tys
  7. Call of Duty: World at War  (360) - 193 tys
  8. Mario Kart DS (NDS) - 145 tys
  9. New Super Mario Bros (NDS) - 144 tys
  10. Guitar Hero World Tour (WII) - 136 tys

Najlepiej sprzedająca się gra w lutym? Street Fighter IV! W sumie 849 tysięcy kopii na dwóch platformach. Gratulacje! O Wii Fit, Play i Mario Kart odmawiam pisać chociaż nie, jest jedna ciekawostka. Wii Play sprzedało się już w USA 10 milionów sztuk! Dodając do tego 12,7 miliona sprzedanych osobno kontrolerów (niewiele więcej, co?) mamy armię ponad 20 milionów ludzi, którzy mogą grać w gry multiplayerowe na swoim Wii. Drugim wielkim wygranym lutego jest oczywiście Killzone 2. Mimo iż gra ukazała się pod koniec miesiąca udało jej się załapać do NPD na całkiem wysokie miejsce. Wynika też z tego, że wzrost sprzedaży PS3 od stycznia prawdopodobnie był spowodowany tą premierą. System seller? Jak najbardziej. W ogóle warto zauważyć, że po miesiącach posuchy aż dwie gry na PS3 pojawiły się w top 10. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że dawno to się nie zdarzyło. Warto jeszcze nadmienić, że MS chwali się w jednym wywiadzie, że Lost and Damned sprzedało się lepiej niż KZ2. Jest to dość głupie porównanie, bo w końcu dodatek do GTA wyszedł sporo wcześniej od KZ2, miał inną cenę i był inaczej dystrybuowany. Przy okazji takich przechwałek wypadałoby też podać jakieś dane. Przynajmniej wiemy, że było to więcej niż te 323 tysiące.   Na liście utrzymują się też dwie gry Activision - Call of Duty: WaW, i GH:WT na Wii. Pierwsza dowodzi, jak silną marką jest CoD, druga, że gry muzyczne zadomowiły się na dobre na Wii. Warto też zwrócić uwagę, że Mario Kart DS nadal jest w top 10 mimo swojego wieku. Niesamowite jest to Nintendo.   W sumie - mamy 4 gry na Wii, 2 na 360, 2 na PS3 i 2 na DSa. Mimo kryzysu cała branża znowu zarobiła więcej niż rok temu. Chyba możemy bezpiecznie założyć, że jest na niego, jak na razie, odporna. A przy okazji, skoro cały czas sprzedaż i zyski z gier rosną , to jak to jest, że wszyscy wydawcy odnotowują straty? Może faktycznie kryzysowe odchudzanie zespołów, kasowanie słabych projektów i nie szastanie pieniędzmi wyjdzie wszystkim na dobre.  PS Tradycyjnie już - szkoda, że nie mamy takich danych dla Polski/Europy

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.