Listopadowe wyniki NPD

Listopadowe wyniki NPD11.12.2009 01:17
marcindmjqtx

No i w najważniejszym miesiącu roku dla Amerykanów Xbox 360 jednak pokonał PS3. Na szczycie oczywiście jednak wylądowało Nintendo, które sprzedało takie chore ilości sprzętu, że to przechodzi ludzkie pojęcie.

Wyniki za listopad przedstawiają się tak:

  1. Nintendo DS 1,7 miliona
  2. Wii 1,26 miliona
  3. Xbox 360 819 tysięcy
  4. PS3 710 tysięcy
  5. PSP 293 tysiące
  6. PS2 203 tysiące

Nintendo znów na prowadzeniu, Xbox w środku stawki, a Sony zajęło ostatnie trzy miejsca. Można by powiedzieć, że norma sprzed kilku miesięcy, ale wrzesień i październik należały do Sony, które przebiło się ze swoim PS3 na miejsce trzecie i wielu analityków zakładało, że to jednak Japończycy wygrają walkę o listopad. Nie ma się jednak co martwić, bo był to trzeci najlepszy miesiąc sprzedaży PS3 odpowiednio po grudniach 2007 i 2008. Zatem możemy liczyć, że przyszły miesiąc poprawi ten wynik.

Z ciekawostek ze szczytu listy to DS sprzedał się w ilości o 100 tysięcy mniejszej niż wszystkie (!) konsole razem wzięte z października. Tak, czarny piątek to wspaniały okres i szał zakupów jest widoczny również w naszej branży.

Ze smutnych informacji sprzedaż PSP w Stanach nadal jest słaba (zanotowali wzrost jedynie o 120 tysięcy) i wygląda na to, że Sony będzie potrzebowało czegoś znacznie większego niż tylko ciekawych gier.

Przejdźmy zatem do gier:

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2 360 4.20 miliona
  2. Call of Duty: Modern Warfare 2 PS3 1.87 miliona
  3. New Super Mario Bros. Wii Wii 1.39 miliona
  4. Assassin's Creed II 360 794 tysiące
  5. Left 4 Dead 2 360 744 tysiące
  6. Wii Sports Resort Wii 720 tysięcy
  7. Wii Fit Plus Wii 679 tysięcy
  8. Assassin's Creed II PS3 448 tysięcy
  9. Dragon Age: Origins 360 362 tysiące
  10. Mario Kart Wii 315 tysięcy

No więc zacznijmy od najbardziej oczywistych oczywistości - MW2 jest najlepiej sprzedającą się grą w okresie do pierwszego miesięcznego zestawienia sprzedaży i przeskoczyło nawet Halo 3, które we wrześniu 2007 roku sprzedało się w liczbie 3.3 miliona sztuk. Trzeba jednak pamiętać, że MW2 miało na to 19 dni listopada. Jeśli wziąć jednak średnią sprzedaż na dzień to MW2 uzyskało wynik o 16% lepszy.

Dalej zaskoczeń nie ma - Przewaga MW2 w wersji na 360 jest więcej niż dwukrotna względem wydania na PS3, ale przy silnym promowaniu wersji na 360 to spodziewałbym się, że różnica będzie jeszcze większa.

Call of Duty: Modern Warfare w pierwszym miesiącu sprzedaży osiągnęło wynik 2.14 miliona (na PS3 i 360), druga część była bliska trzykrotnego pobicia tego wyniku, osiągając zsumowaną sprzedaż na poziomie 6.07 miliona.

Jeśli chodzi o Assassin's Creed II to różnica nie jest już tak wielka, chociaż na pewno nie tak dobra jak w przypadku choćby Batmana, gdzie sprzedaż szła w zasadzie równo 1:1. Jak widać ekskluzywne dodatki, jakie by nie były, ale swoje zadanie spełniają. Same przygody Ezio sprzedały się gorzej (1.2 miliona) niż pierwszy Assassin's Creed (1.6 miliona). Częściowo jest to na pewno zasługa gry, która znalazła się na pierwszym i drugim miejscu zestawienia.

Z gier na 360 pojawiają się jeszcze Left 4 Dead 2, które uzyskało świetny wyniki Dragon Age, który raczej został przygnieciony przez inne duże premiery, a szkoda, bo to świetna gra.

Poza tym jak zwykle zaskakująco dużo gier na Wii. Ponad milion nowych użytkowników tej konsoli sięgnęło po dokładnie to samo, co zwykle, czyli Wii Sports (tym razem Resort), Wii Fit (tym razem Plus) oraz Mario Kart (z kierownicą...). Cóż, ten szał się chyba jednak nie skończy. Warto odnotować jednak, że New Super Mario Bors. Wii odniosło niepodważalny sukces i przeskoczyło choćby Assassin's Creeda. Zwróćcie uwagę, że tylko gry Nintendo sprzedają się na Wii, co jednak sugeruje, że deweloperzy mogą zacząć się wycofywać z tej platformy.

Wielcy nieobecni to: Tony Hawk Ride, który podobno sprzedał się raptem w liczbie 100 tysięcy sztuk na wszystkich trzech platformach. Zatem Activision nie tylko ma się z czego cieszyć, ale również ma się nad czym zastanawiać, bo ani DJ Hero, ani Ride nie okazały się być dobrymi pomysłami.

Poza tym zabrakło: Lego Rock Band, Call of Duty: Modern Warfare Reflex, Resident Evil: The Darkside Chronicles i kilku innych tytułów, które nie osiągnęły sprzedaży wyższej niż 315 tysięcy.

Notable new releases that failed to make the overall software top 10 (With no console or handheld version selling more than 315,000 units in the U.S. by November 28): Style Savvy (November 2), Lego Rock Band (November 3), Shaun White Snowboarding: World Stage (November 8), Call of Duty: Modern Warfare Reflex (November 10), EA Sports Active More Workouts (November 17), Resident Evil: The Darkside Chronicles (November 17), Tony Hawk Ride (November 17).

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.