Kwietniowe wyniki NPD

Kwietniowe wyniki NPD14.05.2010 19:01
marcindmjqtx

Witam w kwietniowych Amerykańskich Wynikach Sprzedaży. W najnowszym odcinku: wszyscy pogrążają się w apatii, były agent zakrada się na pierwsze miejsce i nikt nie jest w stanie powiedzieć, jak sprzedało się PlayStation 2.

Kwiecień był dosyć leniwym i spokojnym miesiącem, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży konsol:

  1. DS - 440,800
  2. Wii - 277,200
  3. X360 - 185,400
  4. PS3 - 180,800
  5. PSP - 65,500

Wszystkie platformy zanotowały spadki w porównaniu z marcem, procentowo największy przytrafił się Nintendo Wii. W zeszłym miesiącu różnica pomiędzy Xboksem 360 a PlayStation 3 wynosiła 40 tys., teraz przewaga konsoli Microsoftu skurczyła się do niecałych pięciu tysięcy. Czyżby początek spełniania się wróżb Activision?

Począwszy od kwietnia 2010 roku, NPD przestaje podawać dane dotyczące PlayStation 2.

Przechodząc do gier, pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych tytułów w Ameryce przedstawia się następująco:

  1. Splinter Cell: Conviction (Xbox 360) - 486,100
  2. Pokemon SoulSilver (DS) - 242,900
  3. New Super Mario Bros. Wii (Wii) - 200,300
  4. Pokemon HeartGold (DS) - 192,600
  5. God of War III (PS3) - 180,300
  6. Wii Sports Resort (Wii) - 179,000
  7. Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) - 166,000
  8. Wii Fit Plus (Wii) - brak danych
  9. Just Dance (Wii) - 144,000
  10. Super Street Fighter IV (PS3) - 143,000

Miejcie na uwadze, że od kwietnia NPD przestaje podawać do publicznej wiadomości dokładne dane liczbowe dotyczące pierwszej dziesiątki, ograniczając je do pierwszej piątki. Wyniki dla pozycji 6 - 10 skopiowałem za Kotaku, które z kolei dostało je od Nintendo. A i tak nie wszystkie.

Tak czy siak, na pierwszym miejscu z całkiem niezłym wynikiem znalazł się Splinter Cell: Conviction. God of War 3 po znakomitej marcowej sprzedaży w tym miesiącu trafił do znacznie mniejszej liczby odbiorców, ale jak na kwietniowe standardy wystarczyło to do pierwszej piątki. Nieco lepiej poradziły sobie oba kolory Pokemonów. I król Marian.

Z multiplatformowych potyczek: nadal lepiej sprzedaje się Battlefield: Bad Company 2 w wersji na konsolę Microsoftu, z kolei Super Street Fighter IV, kwietniowa premiera, znalazł więcej nabywców pośród właścicieli PlayStation 3.

Ogółem, w porównaniu z kwietniem zeszłego roku, amerykański rynek gier zanotował 26 proc. spadek.

[via Edge, Edge, Edge i Kotaku]

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.