Kończy się szał na filmy 3D?

Kończy się szał na filmy 3D?23.07.2010 11:00
marcindmjqtx

Dużo wskazuje na to, że dobry wynik Avatara był wyjątkiem, a nie regułą.

Po oszałamiającym sukcesie Avatara, Hollywood pośpiesznie zaczęło wyrzucać z siebie tak dużo filmów 3D jak to tylko możliwe. Jednak z każdym kolejnym filmem w technologii 3D wypuszczanym przez Hollywood, wpływy są coraz mniejsze. Widzowie wybierają tańsze bilety do tradycyjnych kin. Wygląda jednak na to, że za spadkiem stoją inne przyczyny niż szybko mijające zainteresowanie nowością. Ze wszystkich filmów wypuszczonych w ostatnim czasie w technologii 3D, tylko nieliczne były w całości i od początku przygotowywane z myślą o projekcji trójwymiarowej. W pozostałych efekty 3D dodawano później, w procesie postprodukcji.

W efekcie filmy z "dorabianym" 3D są po prostu za ciemne. Ich jakość spada tak drastycznie, że w przypadku "Starcia Tytanów" mówi się nawet o ludziach wychodzących z seansów. Wyświetlanie filmu w 3D w praktyce oznacza, że do każdego oka dociera tylko "połowa" odbitego od ekranu światła, reszta jest filtrowana przez okulary. Można ten efekt skompensować robiąc film od razu z myślą o projekcji 3D, tak jak było z Avatarem, albo tak jak robi IMAX - korzystać z dwóch rzutników. To rozwiązanie powoduje jednak znaczącą komplikację wyświetlania i wymaga w sposób oczywisty więcej sprzętu - w efekcie, znacząco podnosi koszty.

Wygląda na to, że są tutaj możliwe trzy sytuacje. Kina zaopatrzą się w nowy sprzęt, który zapewni wystarczającą jasność do projekcji 3D, prawdopodobnie projektory laserowe, nad którymi prace prowadzi już kilka firm. Z tym wyjściem jest jednak problem - koszty, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że wiele kin migrowało się niedawno na sprzęt cyfrowy. Druga możliwość jest taka, że Hollywood uzna, iż gra jest niewarta świeczki i zrezygnuje z robienia filmów 3D, które wrócą do swojej dotychczasowej niszy. Wreszcie ostatnia możliwość, która wydaje się najbardziej atrakcyjna - wytwórnie zaczną robić filmy, w których 3D będzie planowane od samego początku, a nie doklejane w postprodukcji.

[via The Wrap]

Maciej Starzycki

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.