King's Quest 5: Absence Makes The Heart Go Yonder

King's Quest 5: Absence Makes The Heart Go Yonder14.10.2004 23:52
Michał Zacharzewski

King's Quest 5: Absence Makes The Heart Go Yonder

Kontynuacja starego hitu znanego jeszcze z czasów Spectrum. Gra raczej trudna - wszystkie czynności należy wykonywać w odpowiedniej kolejności, w przeciwnym razie coś się stanie (nie stanie) i trzeba zaczynać od początku. Na szczęście zabawę ułatwia spolszczenie oraz świadomość, że się za program niewiele zapłaciło. Ukazał się on bowiem na kompakcie dołączonym do miesięcznika "Komputer Świat GRY".

ROZWIĄZANIENazywasz się Graham i jesteś właścicielem przepięknego zameczku wraz ze służbą i niezbędnym oprzyrządowaniem. Właściwie... to byłeś właścicielem zameczku. Zły czarodziej Mordak buchnął ci go sprzed nosa. Sowa o imieniu Cedryk obiecała pomoc, zaś jej właściciel, mag Krispin, ofiarował różdżkę i wyprawił w drogę.

Zabawę zaczynasz przed domem wspomnianego maga. Idziesz na południe uważając, by nie zaatakował cię siedzący na dróżce wąż. Po pewnym czasie ścieżka skręca w prawo, a ty trafiasz do miasta Serenia. Z stojącej pod ścianą beczki wyciągasz śmierdzącą rybę, po czym wchodzisz do sklepu. Tam orientujesz się, że nie wziąłeś z zamku pieniędzy. Wracasz na ulicę. Obok zepsutego wozu dostrzegasz srebrną monetę. Podnosisz ją, chuchasz i chowasz do kieszeni. Wracasz do sowy i zagadujesz do niej. Dowiadujesz się, że idąc na zachód wzdłuż rzeki dotrze się do piekarni. Udajesz się tam, wchodzisz do budynku i kupujesz jeden placek. Płacisz monetą znalezioną w mieście. Po wyjściu na zewnątrz kierujesz się na zachód. Mijasz karczmę, lecz nie wchodzisz do środka - w takich lokalach można najwyżej zarwać w łeb. Parę kroków dalej dostrzegasz niedźwiedzia walczącego z pszczołami. Rzucasz mu śmierdzącą rybę. Zadowolony z łupu miś darowuje sobie miód i radośnie wraca do lasu. Wdzięczna królowa pszczół daje ci w nagrodę potężny plaster miodu. Ruszasz na północ. Psa niszczącego mrowisko częstujesz patykiem znalezionym nieopodal ula. W zamian zaskarbiasz sobie wdzięczność króla Antoniego. Następnie wracasz do gospody. Na twoją prośbę mrówki przeszukują stóg siana i wynajdują (to było oczywiste) igłę. Złotą!

Zadowolony z łupu ruszasz północ. Tuż przy chatce niezbyt rozmownych gnomów skręcasz na wschód i docierasz do płaczącego księcia. Z krótkiej rozmowy dowiadujesz się, że zginęła mu księżniczka. Obiecujesz pomóc. Biegniesz na północ, lecz nie wchodzisz do ciemnego lasu, gdzie mieszka wiedźma. Skręcasz za to na zachód. Wdajesz się w pogawędkę z płaczącą wiedźmą, po czym idziesz dalej przed siebie. Za wozem Cygana rozciąga się pustynia. Idziesz cały czas w lewo, aż docierasz do niewielkiej oazy. Chłodna woda tryskająca ze źródełka orzeźwia cię. Słysząc tętent koni chowasz się za skałami. Okazuje się, że jeźdźcy pędzili do stojącego nieopodal sezamu. Po przejściu dwóch mil (czyt.: ekranów) ku południu skręcasz na wschód i wędrujesz przed siebie. Po chwili docierasz do większej, otoczonej palmami oazy. Posilasz się. Udajesz się dwie mile na zachód i jedną na południe. Odnajdujesz szkielet jakiegoś nieszczęśnika. Podnosisz jego but i pędzisz na zachód się napić. Z oazy udajesz się trzy mile na południe, a później na zachód. Docierasz do wioski Beduinów. Pijesz wodę z dzbana, po czym wchodzisz do namiotu. Cichaczem bierzesz stojącą pod ścianą laskę i zmykasz do oazy. Kolejnym punktem twojej wędrówki jest sezam. Tuż przed nim posilasz się wodą ze strumienia. Następnie otwierasz skarbiec przy pomocy ukradzionej laski, z kąta bierzesz złotą butlę oraz złotą monetę, po czym błyskawicznie wychodzisz na zewnątrz. Drzwi zatrzaskują się za tobą. Pędzisz do źródełka, a potem na wschód, do zielonego i chłodnego lasu.

Cyganowi dajesz monetę, a ten wpuszcza cię do wozu. Siedząca wewnątrz wróżka pokazuje ci Mordaka znęcającego się nad twoimi poddanymi, a także oferuje magiczny naszyjnik. Bierzesz go, wychodzisz z pomieszczenia i udajesz się na wschód. Wchodzisz do mrocznego lasu, zakładasz na szyję naszyjnik i skręcasz w prawo. Droga wiedzie aż do drzewa z drzwiczkami zamkniętymi na kluczyk. Obchodzisz je dookoła i biegniesz na zachód. Gdy wiedźma dostrzega cię, rzuca czar. Dzięki amuletowi jesteś całkowicie bezpieczny. Dajesz niewieście butlę, a siedzący wewnątrz dżin zamienia się z nią miejscami. Ty wchodzisz na pokoje jej zaniedbanego pałacyku. Ze skrzyni wyciągasz kołowrotek tkacki, z wiszącego na gałęzi kadzidełka kluczyk, zaś z szafki woreczek. Kluczykiem otwierasz drzwiczki w drzewie, które niedawno mijałeś. Zdobywasz złote serduszko. Niestety dotrzeć do wierzby nie zdołasz, gdyż... najzwyczajniej się zgubiłeś.

Źródło artykułu:WP Gry
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.