Interplay wyprzedaje swoje marki. Szansa na nowe życie dla MDK, Freespace czy Earthworm Jima

Interplay wyprzedaje swoje marki. Szansa na nowe życie dla MDK, Freespace czy Earthworm Jima08.09.2016 10:22
Maciej Kowalik

Pod warunkiem, że znajdą się chętni na kupno, rzecz jasna.

Deja vu? Dla niektórych na pewno. Firma miała już kilka niepewnych momentów w swojej historii, gdy musiała kombinować jak przetrwać. Najważniejszy był tu chyba rok 2006, gdy widmo bankructwa zajrzało szefostwu w oczy tak głęboko, że rok później marka Fallout przeszła z rąk Interplay do Bethesdy. Ta dała jej nowe życie. Kwestią otwartą pozostaje odpowiedź na pytanie czy lepsze.

Trudno mi oceniać sprzedażowy potencjał marek Interplay z perspektywy obecnego rynku. Freespace, Descent czy MDK towarzyszyły mojemu growemu dorastaniu. A pamiętacie Kingpina? Też idzie na sprzedaż. Ależ to była moc.

Wtedy.

Dziś Interplay ma za sobą dwa nieudane Kickstartery. Reboot Battle Chess nie uzbierał nawet 100 tysięcy dolarów. Zbiórka na FreeSpace Tactics również nie odniosła sukcesu. Jedynym pozytywem jest ufundowany (ledwo!) na Kickstarterze prequel Decenta - Descent: Underground, który korzysta z tytułu na mocy licencji.

Interplay zamierza sprzedać ponad 70 swoich marek i prawa do tuzinów postaci.

To słowa prezesa firmy - Erica Caena, który jako potencjalnie najsmaczniejsze kąski w portfolio Interplay, które zostanie niedługo wystawione na sprzedaż, wskazuje Earthworm Jim, Freespace, Giants, Kingpin, Messiah, MDK, Run Like Hell, Sacrifice, Battlechess, Clayfighter, Dark Alliance oraz Descent.

Ile kojarzysz, droga młodzieży?

A ile z nich moi rówieśnicy chcieliby zobaczyć bezczeszczonych w rozmaitych aplikacjach AR/VR jak biednego Conkera, dla którego Microsoft nie ma litości?

Microsoft HoloLens: Young Conker

No dobra - wiem, że nie każda marka musi tak skończyć. W mrocznego, bezkompromisowego FPS-a bez piekielnych demonów i plecaków odrzutowych ale z dobrą historią grałbym jak zły. Jednak najpierw Interplay musi rozstawić swój kramik, a potem znaleźć chętnych.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.