Instalacja używanych gier na Xbox One prawdopodobnie będzie płatna. Brak kompatybilności wstecznej z Xboksem 360

Instalacja używanych gier na Xbox One prawdopodobnie będzie płatna. Brak kompatybilności wstecznej z Xboksem 36021.05.2013 20:53
marcindmjqtx

Kilka tych rzeczy, których nie usłyszeliśmy na konferencji...

Dziennikarz magazynu Wired, Peter Rubin miał możliwość spędzenia kilku dni w siedzibie Microsoftu w Redmond i poznania szczegółów na temat Xboksa One jeszcze przed jego dzisiejszym ujawnieniem światu. Jak powiedział mu Marc Whitten z MS o planach dotyczących tej konsoli:

Nasza decyzja brzmiała: "nie robimy maszyny do grania" Microsoft nie jest więc zainteresowany graczami bardziej, niż innymi klientami - traktuje gry jako jedną z usług Xboksa.

Rubin dowiedział się także, że instalacja gier będzie obowiązkowa.

Na nowym Xboksie każda gra musi być zainstalowana na dysku, by móc w nią grać. W związku z tym każdy dysk z grą zostanie powiązany z jednym kontem Xbox Live - nie można pożyczyć od kogoś gry i zainstalować u siebie. Jeśli jednak włożymy dysk do Xboksa z innym kontem XBL, konsola zaproponuje zapłacenie niewielkiej opłaty (nie mamy danych, co do jej wysokości). Co sprawi, że gra zostanie przypisana także do nowego konta i będzie można w nią grać już bez płyty.

Jednak serwis Joystiq powołuje się na oficjalną stronę Microsoftu, gdzie jakoby pojawiła się informacja, że funkcja opłaty:

została zaprojektowana, by umożliwić użytkownikom wymianę i odsprzedawanie gier. Więcej szczegółów wkrótce. Niestety strona chwilowo (albo "już") nie działa, więc pozostaje nam czekać na oświadczenie MS. Ben Kuchera z Penny Arcade Report był obecny na konferencji i zaznacza, że nie nikt tam nie usłyszał pewnych informacji na ten temat:

Nie będzie za to wymogu ciągłego podłączenia konsoli do sieci. Aczkolwiek MS dał twórcom gier możliwość korzystania z chmury Azure, co pozwoli przerzucić część obliczeń na zdalny komputer. Wykorzystująca tę funkcję gra będzie  też naturalnie wymagała podłączenia do sieci. Twórcy nie muszą używać tej funkcji, ale Whitten "ma nadzieję, że będą".

W artykule potwierdzono też, że nie będzie wstecznej kompatybilności - wszystkie zakupy gier dokonane przez sklep Xbox Live przepadają. Natomiast jeśli ktoś kupował przez Xbox Live filmy i muzykę (to raczej nie w Polsce), to jego licencje na tę zawartość zostaną przeniesione na nowe konto.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.