Independent Games Festival: wybrano najlepsze gry studenckie

Independent Games Festival: wybrano najlepsze gry studenckie23.01.2014 10:27
marcindmjqtx

Do ogłoszenia zwycięzców w głównych kategoriach IGF-u zostały jeszcze prawie 2 miesiące, ale, jak co roku, już teraz wybrano najlepsze gry stworzone przez studentów.

Do konkursu zgłoszono prawie 350 gier, zwyciężyły te przedstawione poniżej. A jeśli wydaje Wam się, że "gry studenckie" to mało interesująca kategoria, to, cóż, mylicie się. Wśród najbardziej znanych zwycięzców z poprzednich lat jest choćby świetne The Unfinished Swan czy Cloud późniejszych twórców Flower i Journey.

A oto tegoroczni zwycięzcy (i ich twórcy):

Museum of Simulation Technology (Albert Shih - Carnegie Mellon University, Entertainment Technology Center) Zabawa perspektywą w przestrzennej grze logicznej. Więcej o niej pisaliśmy swego czasu tutaj.

Engare (Mahdi Bahrami & Moslem Rasouli - NHTV University of Applied Science) Do końca nie wiemy, o co chodzi, ale wygląda to na grę logiczną z perskimi motywami.

Risk of Rain (Hopoo Games - University of Washington) Platformówka z roguelike'owymi elementami. Gra jest ostatnio całkiem popularna, można ją znaleźć choćby na Steamie.

Symmetrain (Philipp Beau & Daniel Goffin - University of Amsterdam / University Kassel) Gra logiczna z pociągami.

Westerado (Ostrich Banditos - HKU) Western w retro-pigułce. Grę opisywaliśmy swego czasu tutaj.

Rhythm Doctor (Hafiz Azman & Winston Lee - University of Cambridge) Gra rytmiczna, w której wykorzystuje się tylko jeden przycisk. Głupie? Nieprawda.

Foiled (Unblanched Peanuts - NYU) Nietypowa bijatyka dla dwóch graczy. Jak mówią sami twórcy, to Nidhogg skrzyżowany z Super Smash Bros.

Cyber Heist (Hack n' Hide - University of Utah) Bardzo ciekawa, asymetryczna gra kooperacyjna dla dwóch graczy. Jeden wciela się w złodzieja, a drugi w hakera.

Powyższe gry uznano za najlepsze, ale oprócz nagród głównych przyznano także kilka wyróżnień. Tym tytułom także warto się przyjrzeć:

Ladylike (Nina Freeman, Emmett Butler, David Coss & Winnie Song - NYU, NYU Poly) Gra o relacjach między matką a córką.

UN EP (Ian Snyder - Kansas City Art Institute) "Interaktywne obiekty dźwiękowe". Też do końca nie wiemy, o co chodzi.

Rabbit Rush (Caterpillar Lane - RMIT) Zręcznościowy shooter wzorowany na grach z automatów.

Flying Fish (The Grey Room - The Academy of Interactive Entertainment) Platformówka 3D z latającą rybą w roli głównej.

Bokida (Rice Cooker Republic - Institut de Creation et d'Animation Numeriques) Trójwymiarowa eksploracja abstrakcyjnego świata.

[za IGF]

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.