Halo: Reach - wieści z beta-testów

Halo: Reach - wieści z beta-testów05.05.2010 18:30
marcindmjqtx

W poniedziałkowy wieczór ruszyła beta długo wyczekiwanego Halo: Reach. Warto przyjrzeć się pierwszym wrażeniom i informacjom o testach.

CZYTELNICY Na naszym forum, w temacie poświęconym Halo: Reach, również rozgorzała dyskusja dot. beta-testów. Swoimi wrażeniami podzielili się już nasi czytelnicy.

Qu84 zwrócił uwagę m.in. na stronę technologiczną najnowszego tytułu Bungie:

Jeśli ktoś woli bardziej arcadowe podejście w stylu Unreal Tournament, to rzeczywiście będzie trudno o lepszy wybór niż Reach. Grafika naprawdę dobra. Dodano delikatny motion blur, eksplozje wyglądają bardzo efektownie, no i są efekty fajne - cząsteczkowe, które tak wszyscy lubią ;-) Bardzo podobają mi się opcje, gdzie można dokładnie określić, z kim chce się grac ("gadatliwość", cel - relaks czy jak najbardziej serio, współpraca, stosunek do współgraczy). Zaś Padre opisał swoje wrażenia, nie pomijając żadnych aspektów:

Po pierwszym meczu - ściąganie i matchmaking na razie bez problemów, graficznie bardzo dobrze, gameplay rewelka. Nowe umiejętności dodają sprawdzonej formule dodatkowego kopa. Latanie rządzi, tak samo wielką satysfakcję dają udane akcje z pozostałymi loadoutami. O najlepsze multi 2010 będzie się bić Reach i BC2. Nic innego nie podskoczy. (...) Halo to taki konsolowy Quake. Szybko, hardcore'owo, nieco staromodnie ale bardzo grywalnie. Reach wygląda na najbardziej innowacyjną odsłonę serii od czasów "jedynki", ale to ciągle jest Qua... Halo. Trudno wymagać rewolucji w gameplayu, skoro obecna formuła przyciąga rekordowe liczby graczy. Jeszcze trudniej wymagać rewolucji technicznej, skoro mówimy o przebudowanym silniku Halo 3 na pięcioletniej konsoli. Mimo wszystko wydaje mi się, że Bungie wycisnęło z Reach co się dało, a sądząc po becie, gra będzie i grywalna i ładna i urozmaicona. Śmiem nawet twierdzić, że wprowadzone zmiany mają szansę znacznie poszerzyć grono odbiorców. W dyskusji niejednokrotnie przewinęły się wątki różnego rodzaju problemów technicznych. Ogromne zainteresowanie testami zaskoczyło Bungie, przez co serwery są przeciążone. Twórcy na bieżąco naprawiają wszystkie usterki, więc jeśli nie możecie dołączyć do rozgrywek, poczekajcie kilka godzin - możliwe, że przez ten czas technicy uporają się z danym mankamentem. Bieżące wieści na temat bety możecie śledzić na Twitterze lub oficjalnej stronie Halo: Reach.

Jeżeli chcecie podyskutować o grze lub podzielić się swoimi wrażeniami, to koniecznie zajrzyjcie na nasze forum.

MEDIA Na okoliczność rozpoczęcia beta-testów najnowszego Halo solidnie przygotował się IGN. Brytyjska filia giganta opublikowała felieton (a w zasadzie pean), udowadniający, dlaczego Reach jest - zdaniem autora - najlepszą odsłoną Halo i dlaczego warto się tym tytułem zainteresować, nawet jeśli poprzednie części nie przypadły Wam do gustu.

Tryb Invasion nie jest miejscem pełnym biegających w kółko Spartan. To dynamiczne pole bitwy, oblężenie w konwencji sci-fi , rozgrywane w czasie rzeczywistym. Zaczyna się małymi potyczkami, a kończy ogromnym szturmem, i to jest zastrzyk energii, którego multiplayer w serii Halo naprawdę potrzebował. Co najważniejsze, przeciera to także szlaki, którymi seria dotychczas nie podążała. Teraz każdy może zagrać i każdy może coś osiągnąć - Invasion nie opiera się na tym samym, powtarzanym w kółko, schemacie "strzał-headshot-odrodzenie". Pierwsze wrażenia na swoim blogu opisali także dziennikarze USA Today:

Prawdopodobnie najlepszym aspektem bety są nowe tryby rozgrywek sieciowych, które mają odświeżyć  doświadczenia płynące z gry. Tryb Stockpile wymaga od drużyn zajęcia tylu flag, ile to możliwe. Po paru chwilach zdobyte flagi zostają zliczone, a jedna z grup wysuwa się na prowadzenie. W trybie Headhunter każdy zabity gracz zostawia po sobie czaszkę. Przeciwnicy muszą ją podnieść i zanieść do określonych na mapie miejsc, by zdobyć punkty. Im więcej czaszek zebrałeś (widziałem, że jeden z graczy niósł ich aż dziewięć), tym więcej skupiasz na sobie uwagi wrogów. FILMIKI Na IGN-ie pojawiło się kilka niezłych wideo poradników, którym warto się bliżej przyjrzeć. Ten poniżej omawia tryby rozgrywki.

Nie próżnuje także GameTrailers.com. Na ich stronie pojawiło się już kilkanaście materiałów z wersji beta. Oto jeden z nich.

Serwis Machinima również przygotował kilka filmików z bety.

FAQ Przygotowałem dla Was także kilka odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Jeżeli chcecie wiedzieć coś więcej, pytajcie w komentarzach.

Jak długo trwają beta-testy?

Wersję beta Halo: Reach można testować od 3 do 19 maja.

Czego potrzebuję, by uzyskać dostęp do bety?

Musisz mieć egzemplarz gry Halo 3: ODST oraz konto Gold w usłudze Xbox Live*.

A co jeśli nie mam złotego abonamentu?

W takim razie również będziesz mógł wziąć udział w testach, jednak tylko w dniach 14-17 maja.

Co muszę zrobić, by dostać się do bety?

Uruchom Halo 3: ODST, w głównym menu znajdziesz zakładkę "Play the beta". Tam będziesz mógł pobrać klienta (1.15 GB).

Robię wszystko jak trzeba, a mimo to pokazują mi się komunikaty o błędach. Co jest nie tak?

Zainteresowanie betą jest tak duże, że serwery są przeciążone. Jedyna rada - poczekać. Bungie pracuje obecnie nad wyeliminowaniem problemów. Najświeższe wieści na ten temat znajdziecie na Twitterze.

Wyszukiwanie rozgrywek trwa u mnie bardzo długo. Co zrobić?

Dostosuj się następujących rad Bungie:

1. Nie resetuj wyszukiwania meczów. Podczas pierwszego meczu pobiorą się pliki tymczasowe, które przyśpieszą uruchamianie rozgrywek w przyszłości . Jeśli zrestartujesz wyszukiwanie, przerwiesz pobieranie.

2. Nie uruchamiaj ponownie bety. Skasujesz tylko pliki cache.

3. Nie opuszczaj swojego party. Przed rozpoczęciem meczu, wszyscy gracze muszą pobrać niezbędne pliki. Będziesz musiał(a) poczekać na osoby, które mają wolniejsze łącze. Jeśli opuścisz lobby i dołączysz do nowego, znów musisz pobrać pliki i zaczekać na pozostałych. Pewnie nawet dłużej niż poprzednio. Lepiej być cierpliwym.

Czy, oprócz darmowego grania, będę mieć jakieś korzyści z wzięcia udziału w beta testach?

Tak. Jeżeli jesteś posiadaczem Halo: Waypoint, po rozegraniu minimum jednego meczu będziesz mógł za darmo pobrać strój dla Twojego awatara.

*Usługa Xbox LIVE nie jest oficjalnie dostępna w Polsce. Nie wiesz, co to oznacza? Dowiesz się tu.

Kamil Bogusiewicz

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.